معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در برخورد با متخلفان بازار محصولات کشاورزی جدی هستیم.

محمدرضا عباسی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گردهمایی مددکاران ترویجی استان کرمانشاه با اشاره به کم بودن نیرو‌های انسانی سازمان جهاد کشاورزی برای نظارت بر بازار محصولات کشاورزی در استان، گفت : در برخی از شهرستان‌های استان تنها دو نفر بازرس داریم، لذا خواستار مشارکت مردم و معرفی متخلفان این حوزه هستیم.

وی گفت: همه باید بازرس و ناظر جهاد کشاورزی بوده و تخلفات واحد‌های مرتبط با تهیه و توزیع کالا‌های کشاورزی، از نانوایی‌ها گرفته تا قصابی‌ها و سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ را به جهادکشاورزی گزارش کنند.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از مردم خواست تا بر کار واحد‌های تولیدی نظارت داشته و تخلفات را صرفا با یک پیامک به واحد نظارت و بازرسی کالا‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی و یا مدیریت ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و یا سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

وی با بیان اینکه با هر نوع تخلف مثل گرانفروشی و دیگر تخلفات حوزه‌های عرضه کالا‌های اساسی در استان برخورد جدی می‌شود، گفت: کافی است شهروندان واحد‌های متخلف را به جهاد کشاورزی معرفی کنند تا بلافاصله بازرسان را به محل اعزام کرده و بعد از بررسی تخلفات با متخلفان برخورد جدی شود.

عباسی با بیان اینکه صاحبان واحد‌های عرضه کالا‌های اساسی بخش کشاورزی استان کرمانشاه بعد از استان تهران بیشترین جریمه را داشته‌اند، گفت: در برخورد با متخلفان بازار محصولات کشاورزی جدی هستیم و در این راستا حتی جواز برخی از نانوایی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ را لغو کرده‌ایم.

عباسی با اشاره به واگذاری تنطیم بازار و نظارت و بازرسی بر کالا‌های بخش کشاورزی به جهاد کشاورزی از حدود یک سال و نیم پیش، ادامه داد: از آن زمان کلیه وظایف توزیع و تنظیم بازار به جهاد کشاورزی واگذار شده و تمامی مسائل مربوط به بخش کشاورزی از تولید در مزرعه تا رسیدن سر سفره مردم به جهاد کشاورزی واگذار شده است.

وی اشاره‌ای هم به برنامه جهاد کشاورزی برای توسعه بازارچه‌ها و روستا بازار‌ها در استان داشت و گفت: در تلاشیم تا با توسعه این مراکز امکان عرضه مستقیم کالا‌های اساسی بخش کشاورزی را فراهم کرده و از این طریق دست واسطه‌ها را از بازار کالا‌های اساسی بخش کشاورزی کوتاه کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.