نشست بررسی مسائل آموزشی دانش آموزان افغانستانی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
این نشست که با حضور فعالان ایرانی و افغانستانی در حوزه مهاجر برگزار شد دو چالش هویتی و ثبت نام نشدن برخی از دانش آموزان اتباع بررسی شد.
مدیر مرکز توسعه و سلامت روان دانش آموزان مهاجر گفت اختلال در تحصیل و زندگی دانش آموزان اتباع باعث ایجاد چالش هویتی برای این دانش آموزان شده است.
کارشناسان حوزه مهاجرت با وجود تحصیل ۶۷۰ هزار دانش آموز اتباع افغانستانی در مدارس ایران معتقد هستند این رقم تا پیش از سال ۱۴۰۴ به یک میلیون دانش آموز می رسد که لازم است به مسائل هویتی و آموزشی آنها توجه شود.