مهم‌ترین حوادث ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف لندکروز ۵۰ میلیاردی قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از توقیف لندکروزر قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: ماموران انتظامی پاسارگاد حین گشت‌زنی در حوزه استخفاظی به یک خودرو لندکروز فاقد پلاک مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بررسی و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که خودرو قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه ارزش خودرو برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۲۳ هزار عدد انواع مواد محترقه در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۳ هزار عدد مواد محترقه خطرناک قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: با توجه به نزدیک بودن چهارشنبه آخر سال و خطرات ناشی از استفاده مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز، مقابله با افرادی که در رابطه با تهیه، توزیع و قاچاق این مواد در واحد‌های صنفی فعالیت دارند؛ در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پلیس امنیت عمومی با اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات تخصصی در بازرسی از چند واحد صنفی موفق به کشف ۲۳ هزار عدد مواد محترقه و ۵۰۰ گرم سرنج نارنجی انفجاری شدند.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه در این رابطه ۶ نفر از عوامل توزیع کننده دستگیر و روانه دادسرا شدند، از خانواده‌ها خواست با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند تا به دور از هر نوع حادثه دلخراشی با سلامتی کامل روز‌های بهاری را تجربه کنند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۸ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۸ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در برخی از محلات شهرستان کوار، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: در این راستا ماموران با انجام اقدامات پلیسی، یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سرهنگ هاشمی به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف بیش از ۶ هزار قلم انواع مواد محترقه در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۶ هزار و ۱۰۰ عدد انواع مواد محترقه در بازرسی از چند واحد صنفی خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده است تا روز‌های پایانی سال به روز‌های نگرانی و اضطراب خانواده‌ها تبدیل شود و شاهد حوادث غم بار باشیم.

او گفت: در این راستا، طرح جمع آوری مواد محترقه با هدف شناسایی فروشندگان مواد محترقه توسط پلیس در حال اجراست.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: در همین رابطه، مأموران طی ۷۲ ساعت گذشته در بازرسی از چند واحد صنفی ۶ هزار و ۱۰۰ عدد انواع مواد محترقه را کشف کنند.

سرهنگ زراعتیان ضمن اشاره به تداوم اجرای این طرح، یادآور شد: ساخت و خرید و فروش مواد منفجره و محترقه به طور غیرمجاز، جرم محسوب می‌شود و مرتکبین برابر قانون مجازات خواهند شد و لذا از مردم انتظار داریم هرگونه اخبار در موارد مرتبط را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

ترقه‌های غیرمجاز در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از کشف ۷ هزار و ۵۲۵ عدد انواع مواد محترقه خطرناک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی با کسب خبری مبنی بر نگهداری مواد محترقه در ۳ واحد صنفی در سطح این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، محل‌های مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدام به بازرسی از واحد‌های صنفی کردند.

فرمانده انتظامی بوانات گفت: ماموران در بازرسی از واحد‌های صنفی، ۷ هزار و ۵۲۵ عدد انواع مواد محترقه و ۲ کیلوگرم اکلیل و سرنج خطرناک خارجی قاچاق کشف و در این رابطه ۲ نفر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ مزارعی با بیان اینکه متهمین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند؛ از شهروندان خواست: پلیس را در تامین امنیت جامعه یاری کنند و اخبار و گزارشات خود پیرامون فعالیت فروشندگان مواد محترقه و هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف گنج یاب قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: روز گذشته مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق کشف شد، گفت: ارزش دستگاه کشف شده از سوی کارشناسان ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به معرفی راننده به مرجع قضائی، گفت: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار پلیس است و از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت اطلاع از فعالیت‌های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳۰ رأس گوسفند قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب ازتوقیف ۲ دستگاه سواری پژو و کشف ۳۰ رأس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران ایست و بازرسی "قلاتویه" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن‌ها را با اقدامات تخصصی متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر ۳۰ رأس گوسفند قاچاق کشف و در این خصوص ۲ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی داراب گفت: مبارزه با پدیده قاچاق از اولویت‌های کاری و مأموریتی پلیس است و شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۱۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق در گراش کشف شد

فرمانده انتظامی گراش از کشف ۱۳۰ هزار نخ سیگار و ۶۰ هزار فندک خارجی قاچاق در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی گفت: ماموران انتظامی پاسگاه فداغ حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۳۰ هزار نخ سیگار و ۶۰ هزار فندک خارجی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی گراش با بیان اینکه راننده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از وظایف ذاتی ما بوده و پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات از طریق شماره تلفن ۱۱۰ می‌باشد.

کشف مواد محترقه خطرناک در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف یک هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه خطرناک قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: با توجه به روز‌های پایانی سال، طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه توسط پلیس استهبان به مرحله اجرا درآمد.

او گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات فنی موفق به شناسایی صنوف متخلف که اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک می‌کردند شدند و پس از بازرسی از آن‌ها یک هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه خطرناک کشف کردند.

فرمانده انتظامی استهبان با اشاره به برخورد قاطع پلیس با سودجویان و توزیع کنندگان مواد محترقه، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی و مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

موتورسیکلت قاچاق در استهبان روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی حین کنترل محور‌های مواطلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق که به صورت اوراقی بود کشف شد.

سرهنگ اکبرپور با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این راستا ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شدند.

رفع تصرف ۷۰۰ هکتار اراضی ملی در اقلید

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید از رفع تصرف ۷۰۰ هکتار اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در پی شکایت منابع طبیعی و امور منطقه‌ای این شهرستان مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۷۰۰ هکتار واقع در منطقه "تنگ‌رود و شادی"، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی و انجام اقدامات انتظامی، موفق شدند در این خصوص ۷۰۰ هکتار اراضی ملی را یه بیت المال بازگردانند.

سرهنگ صارمی از عموم شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف کالای قاچاق در خفر

فرمانده انتظامی خفر گفت: در عملیات ماموران این فرماندهی یک دستگاه وانت پراید حامل ۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق توقیف شد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان گفت: ماموران انتظامی پاسگاه سپیدار خفر حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۱ طاقه پارچه و ۸۰ عدد چمدان که خارجی و قاچاق بود را کشف کردند.

سرهنگ احمدیان با اشاره به اینکه راننده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی خفر گفت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از وظایف ذاتی پلیس بوده و پلیس شهرستان به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات از طریق شماره تلفن ۱۱۰ می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.