رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، بر لزوم ترویج فرهنگ حمایت از خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد در سطح جامعه تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری روز گذشته در نشستی با اعضاء ستاد دیه و همچنین جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بر لزوم ترویج فرهنگ حمایت از خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد در سطح جامعه تأکید و خواستار مشارکت فعال همه نهاد‌ها و ادارات در این امر خداپسندانه شد.

احمدرضا بهرامی اظهار داشت: علیرغم آنکه دستگاه‌های مختلفی برای حمایت از خانواده‌های زندانیان فعالیت می‌کنند، اما بسیاری از این خانواده‌ها از انواع حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی محروم هستند و این امر ضمن آنکه موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی به خانواده‌های افراد زندانی می‌شود در سطح جامعه نیز تبعات منفی فراوانی به دنبال خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


وی تصریح کرد: طبق قانون و شرع اعمال مجازات زندان برای اصلاح شخص خاطی و رعایت عدالت در جامعه ضروری است، اما حضور یک فرد از یک خانواده در زندان مخصوصاً اگر سرپرست هم باشد آن خانواده را در معرض آسیب‌ها و انبوهی از مشکلات ناخواسته قرار می‌دهد.

بهرامی ابراز داشت: آنچه که می‌تواند از اثرات مخرب این پدیده بکاهد، فراهم آوردن بستر حمایتی مناسب در جامعه و اتخاذ تمهیدات قانونی برای حمایت از زندانیان است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به آمار بالای جمعیت کیفری زندان‌ها در کشور اشاره و گفت: وضعیت کلی زندان‌های کشور به لحاظ تراکم زندانیان در حد مطلوبی قرار ندارد و لذا باید تلاش گردد تا سیاست‌های تحول گرایانه دستگاه قضایی مبنی بر بهره گیری ار فناوری‌های نوین، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و حرفه آموزی و اشتغال زندانیان با جدیت پیگیری اجرایی شود.

وی همچنین تأکید کرد: باید ترتیبی اتخاذ گردد تا از انواع تسهیلات و بسته‌های حمایتی برای توان افزایی خانواده‌های زندانی استفاده گردد که در این حوزه ادارات و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نقشی موثر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار