نظارت‌های نوروزی اداره کل استاندارد خراسان رضوی بر خدمات ویژه

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: نظارت‌های نوروزی این اداره کل، بر ارائه خدمات ویژه به زائران در حوزه اقامت، مراکز عرضه موادغذایی و سوغات متمرکز است.

محمد سجادی مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت:  در اجرای طرح نظارت عیدانه ۳۰ نفر از همکاران این اداره کل در سراسر استان با همراهی سایر نهاد‌های نظارتی مانند تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، اصناف و دیگر بخش‌ها و یا به صورت مستقل به فعالیت اصناف و بخش‌های تولیدی و خدماتی نظارت دارند.

وی با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال ۱۳۹۶ افزود: سازمان ملی استاندارد تنها مرجع رسمی حاکمیتی در کشور است که عهده‌دار سیاستگزاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان‌بخشی به کیفیت کالا‌ها و خدماتی است که در داخل کشور تولید یا ارائه و یا به کشور وارد و یا از کشور صادر می‌شود و بر همین اساس، نظارت بر ارائه خدمات نیز از وظایف قانونی این اداره کل است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: طرح عیدانه استاندارد از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده است و تا یک ماه ادامه خواهد داشت و مراکزی همچون هتل ها، زائرسراها، مهمانپذیرها، بیرون برها، رستوران‌ها، میادین میوه و تره بار و مراکز فروش شیرینی و آجیل پایش خواهند شد.

سجادی با اشاره به ورود سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر و مسافر به استان بیان کرد: حدود نیمی از زائران در بازه زمانی نوروز به مشهد سفر می‌کنند از این رو محصولات سوغات محور همچون زعفران و نبات در اولویت پایش نظارتی این اداره کل قرار دارند.

هزار و ۶ قلم کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری در کشور است و هم اکنون هزار و ۹۵۳ واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی پروانه استاندارد دارند و برای ۲ هزار و ۷۳۲ محصول و خدمت در استان پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.