افزایش ۶ میلیارد دلاری بودجه نظامی انگلیس طی ۲ سال آینده

دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد دولت لندن بودجه نظامی خود را طی ۲ سال آینده با توجه به درگیری در اوکراین ۶ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

 براساس بیانیه دفتر ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس، سرمایه‌گذاری در حوزه دفاعی در ۲۰۲۳ امروز دوشنبه اعلام  و مشخص شد که طی ۲ سال آینده ۶ میلیارد دلار افزایش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تاس، در این بیانیه دفتر سوناک آمده است: از این میزان بودجه، سه میلیارد پوند (۳.۶ میلیارد دلار) برای سرمایه‌گذاری اتمی دفاعی هزینه خواهد شد، در حالی که وجوه باقیمانده برای "تجدید و تقویت ذخایر مهمات ما به منظور جایگزینی اقلام اهدایی به اوکراین" خواهد بود.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که ریشی سوناک قصد دارد هزینه‌های دفاعی کشورش را که در حال حاضر کمی بیش از دو درصد است، در بلندمدت به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد. در حال حاضر، بودجه وزارت دفاع بالغ بر ۴۸.۶ میلیارد پوند (۵۸.۴ میلیارد دلار) است.

روزنامه‌های انگلیسی پیشتر گزارش دادند، ژنرال سر پاتریک سندرز، رئیس ستاد کل ارتش انگلیس هشدار داد که ممکن است از سمت خود کناره‌گیری کند، مگر اینکه وزارت دفاع موفق به افزایش بودجه نظامی در بحبوحه تهدیدات امنیتی فزآینده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار