مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم در ماه مبارک رمضان، در هر شهرستان دست کم یک نمایشگاه قرآنی دایر شود.

علی تمنایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برپایی هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: اصفهان از نظر سابقه قرآنی و فرهنگی، تعدد مراکز قرآنی، مربیان و استادان قرآن، رتبه برتر را در کشور دارد.


او با بیان اینکه نمایشگاه قرآن نیز مانند اعتکاف و آیین‌های شبیه به آن، از بسته‌های فرهنگی و کاربردی برای افزایش انس و الفت میان افراد جامعه، است اظهار کرد: آیین‌نامه برگزاری نمایشگاه در سراسر استان با همکاری مجموعه نمایشگاه‌ها تدوین شده و رویکرد اداره‌کل ارشاد برگزاری دست کم یک نمایشگاه قرآنی در هر شهرستان است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان کار‌های نو، کیفی و متفاوت همچنین کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها را هدف اول متولیان برگزاری نمایشگاه قرآن بیان و اضافه کرد: هدف دوم حضور پررنگ مردم است؛ در دوره‌های قبل ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر از نمایشگاه قرآن بازدید کردند که امیدواریم در دوره پیش‌رو، این آمار افزایش یابد.

احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان هم با اشاره به اینکه هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان نسبت به پارسال، بیش از ۵۰ درصد رشد کمی دارد گفت: تلاش شده تا نمایشگاه رویدادمحور باشد، تنوع در برنامه ها، ترکیب و فضابندی رعایت شود و بخشی از فضای نمایشگاه به موضوع عفاف و حجاب اختصاص پیدا کند.

مهدی مسماریان، مدیر کمیته محتوای ستاد برگزاری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان بیان کرد: «قرآن، خانواده و آرامش» با هدف انس عموم مردم با قرآن شعار نمایشگاه هجدهم و قرار است ۸ محفل قرآنی پیش از اذان مغرب و بعد از افطار برگزار شود.

او ادامه داد: نمایش رادیویی با محوریت تجلیل از فعالان قرآنی، اجرای سرود‌های ملی، برگزاری همایش روزه اولی‌ها، حضور قرآن‌آموزان مراکز حفظ ضمن تحصیل، برگزاری مسابقات روزانه همراه با اهدای جوایز با همکاری شهرداری و حضور چهره‌های فرهنگی از برنامه‌های نمایشگاه است.


هر شهرستان اصفهان، یک نمایشگاه قرآن
امسال حدود ۲۰ مؤسسه قرآنی برای شرکت در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته، این تعداد دو برابر شده است.
دارالقرآن‌الکریم، جامعة‌القرآن، مهد قرآن کریم و ولایت و نمایندگی آستان قدس رضوی از موسسات شاخصی هستند که در نمایشگاه قرآن اصفهان حضور می‌یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار