رئیس پلیس فتای استان سمنان از شناسایی عامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شخصی در تلگرام خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فدائیان، رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: برابر اعلام شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه فردی ناشناس حساب کاربری وی در تلگرام را هک می‌کند، با توجه به حساسیت موضوع پرونده‌ای تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع‌آوری‌شده، با استفاده از سامانه‌های تخصصی و اقدامات فنی، در کمترین زمان ممکن هویت متهم را شناسایی و او را با هماهنگی قضایی به پلیس فتا احضار کردند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان به اعتراف متهم در روبه‌رو شدن با مستندات غیرقابل‌انکار پلیس اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه وی از دوستان شاکی پرونده بود، مسأله با مذاکرات کارشناسان پلیس فتا به صلح و سازش منجر شد.

فدائیان با اشاره به ماده ۷۲۹ قانون مجازات اسلامی بیان کرد: برابر قانون، هرگاه شخصی به‌طور غیرمجاز به داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی که به‌وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است، دسترسی یابد، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است و لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE IR گزارش دهند.

برچسب ها: پلیس فتا ، هکر سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.