وزیر بهداشت گفت: ۹۷درصد دارو‌های مورد نیاز کشور و تجهیزات پزشکی باتوجه به تحریم‌های ناجوانمردانه تولید شده است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مراسم دیدار با روبرت کارگو گو وزیر بهداشت بورکینافاسو گفت:جلسه خوبی با وزیر خارجه بورکینافاسور داشته و کشور بورکینافاسو را کشوری دوست و همراه می‌نامیم و این دو کشور در مجامع ببن المللی از همدیگر حمایت کرده که این موضوع نشان دهنده دوستی بین دو کشور است و این دوستی در عمل هم باید خودش را نشان بدهد.

به گفته وی کشور ما انقلابی است و متاسفانه شرایط بدی را کشور‌های متخاصم با اعمال تحریم ها  ایجاد کرده اند و همه چیز و حتی دارو و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده اند.

او بیان کرد: دانشمندان کشورمان با رهنمود‌های رهبری به سمت خودکفاعی پیش رفته است و علی رقم تحریم‌های ظالمانه ۹۷درصد دارو‌های نیاز کشور را و تجهیزات پزشکی پیشرفته را خودمان تولید می‌کنیم. در دوران بیماری کرونا شش واکسن در داخل تولید می‌شود و علاوه بر نیاز داخل توان صادرات واکسن کرونا را داریم.

او افزود: ایران ۵۱ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی داشته است و ۲۷۰ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و الان هفت هزار دانشجوی خارجی در تمام مقاطع در ایران تحصیل می‌کنند. به دلیل پیشرفت‌های زیاد، بیماران خارجی برای درمان به ایران سفر می‌کنند؛ در زمینه آموزش و مراقبت‌های بهداشتی از پیشرفت خوبی برخوردار هستیم و از همکاری با کشور‌های دوست خرسند هستیم و معتقدم که در این خصوص باید یک برنامه جامعی را بین دو کشور تدوین شود.

نیکنام مدیر کل امور بین الملل محصولات سلولی، شبکه بهداشت و درمان، فعالیت درمانی یک بیمارستان کشور را  به وزیر بهداشت بورکینافاسو معرفی کرد.
وزیر بهداشت کشورمان تاکید زیادی برکمک همه جانبه به کشور دوست در حوزه سلامت داشته است.

کارگوگو وزیر بهداشت بورکینافاسو گفت: تولیدات ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی پبشرفته است و امیدوارم در حوزه سلامت همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار