فرمانده انتظامی گیلان گفت: برابر قانون مجازات اسلامی هر کس موجب اخلال نظم و آرامش عمومی شود، گردد به حبس و شلاق محکوم می‌شود.

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از آمادگی کامل پلیس برای تأمین نظم و امنیت چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: خودرو‌های هنجارشکن توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شوند.

او با اشاره به مأموریت‌های گسترده پلیس و فراخوان‌های هدفمند دشمنان نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی برای بر هم زدن نظم و امنیت و آرامش جامعه افزود: پلیس و دستگاه قضایی با هرگونه ناهنجاری در این مورد قاطعانه برخورد خواهند کرد.

فرمانده انتظامی گیلان تصریح کرد: برابر ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد، موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از کسب و کار باز دارد، به حبس از ۳ ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

کشف بیش از یک میلیون مواد محترقه در گیلان

سردار ملکی همچنین از کشف یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۳۷۳ عدد مواد محترقه غیرمجاز در روز‌های منتهی به چهارشنبه آخر سال و دستگیری ۷۹ نفر در این رابطه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

او با بیان اینکه امنیت و سلامت شهروندان خط قرمز پلیس است، گفت: مجموعه انتظامی با عاملان خرید، فروش، نگهداری، حمل و استفاده از مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک که امنیت جانی، مالی و روانی شهروندان را به خطر می‌اندازند، برخورد قانونی می‌کند.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: خانواده‌ها با کنترل و نظارت بر فرزندان خود در آخرین چهارشنبه سال می‌توانند از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

سردار ملکی با بیان اینکه پلیس با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال بدون اغماض برخورد می‌کند، تصریح کرد: افرادی که در شب آخرین چهارشنبه سال اقدام به سلب آسایش عمومی و بر هم زدن نظم جامعه کنند تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲ بازداشت خواهند شد.

او همچنین به برخورد با رانندگان متخلف و ناهنجار در شب چهارشبه آخر سال نیز اشاره کرد و گفت: خودروی آن دسته از رانندگانی که در این شب اقدام به بر هم زدن نظم عمومی کنند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ توقیف خواهد شد.

فرمانده انتظامی گیلان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از خرید و فروش مواد محترقه مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.