۳۷ نمایشگاه تخصصی و عمومی در قزوین برگزار شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی قزوین از برگزاری ۳۷ عنوان نمایشگاه تخصصی و عمومی در سال جاری خبر داد

 احمد خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی قزوین در جمع خبرنگاران از برگزاری ۳۷ عنوان نمایشگاه تخصصی و عمومی در سال جاری خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف شامل کشاورزی، صنعت، خدمات، فرهنگی و هنری و بازرگانی برگزار شد.

خورگامی افزود: نمایشگاه‌های بین المللی به عنوان مکانی برای معرفی و نمایش توانمندی‌های بخش‌های مختلف می‌تواند در پیشبرد اهداف شعار سال و حمایت از کالای ایرانی موثر واقع شود.

این مسوول در ادامه از قزوین به عنوان یکی از استان‌های مطرح صنعتی کشور یاد کرد و گفت: این موقعیت نقش و رسالت نمایشگاه‌های بین المللی را حساس‌تر کرده است و از این فرصت باید برای رشد اقتصادی استان بهره ببریم.

خورگامی تصریح کرد: بیشتر نمایشگاه‌های برگزار شده با هدف معرفی توانمندی‌های اقتصادی قزوین برپا می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۶ نمایشگاه تخصصی و ۲۱ مورد عمومی و بازرگانی امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برگزار شده است، افزود: در این دوره مدیریتی بیشترین تعداد نمایشگاه را از بدو تاسیس شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین دایر کردیم که بعضی از آن‌ها برای اولین بار وارد تقویم نمایشگاهی شدند.

این مسوول تاکید کرد: برای سال آینده نیز ۴۰ عنوان نمایشگاه در قزوین برگزار خواهد شد که شامل ۲۱ نمایشگاه تخصصی و ۱۹ نمایشگاه عمومی و بازرگانی خواهد بود و چهار مورد دیگر هم در حال بررسی است.

خورگامی همچنین خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند بستر مناسب و ایده آلی را به‌منظور تبادل اطلاعات و تجربیات بین مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان، کارشناسان و متصدیان حوزه‌های مختلف اقتصادی فراهم آورد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین گفت: به دنبال تخصصی کردن نمایشگاه‌ها هستیم و در همین راستا سه عنوان نمایشگاه را در برنامه کاری خود قرار داده ایم که برای اولین بار در قزوین دایر می‌شود.

خورگامی اضافه کرد: در حوزه زیربنایی و عمرانی به طور جدی به دنبال زمین برای احداث مجموعه جدید شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین هستیم که در ۲ماه آینده نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم نمایشگاهی در شان مردم قزوین و با خدمات بیشتر طی یک سال احداث کنیم.

خورگامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های خارجی گفت: تاکنون یک سری فعالیت‌های غیررسمی در این حوزه صورت گرفته است، اما در نظر داریم برای سال ۱۴۰۲ یک نمایشگاه بین‌المللی در عراق یا سوریه داشته باشیم.

وی یادآور شد: با مشارکت شرکت نمایشگاه‌های بین المللی قزوین، نمایشگاه روستا برای اولین بار در روز پنجاه بدر قزوین برگزار می‌شود و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های طلا، جواهرات و اسباب بازی را نیز در دستور کار داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار