بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ دانش آموز خوزستانی آموزه‌های امدادی را فراگرفتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در یازدهمین دوره طرح ملی دانش آموزان آماده در روز‌های سخت بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ دانش آموز استان آموزه‌های امدادی را فراگرفتند.

وحید شعبانی گفت: طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده درروز‌های سخت) امسال یازدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد که مبنای آن آمادگی دانش آموزان برای مقابله با حوادث و مخاطرات است.

او دادرس را طرحی برای آشنایی دانش آموزان با اصول و اهداف هلال احمر و همچنین زمینه ساز مسئولیت ­پذیری همراه با اعتماد به نفس بالا و مهربانی بیشتر میان نوجوانان توصیف کرد و گفت: ۴۵۰ مدرسه در ۲۴ شهرستان و با تلاش ۱۹۷ مربی، مراحل شهرستانی و استانی طرح را به اجرا درآورده اند.

شعبانی می گوید: ۱۴ هزار و ۸۲۴ دانش آموز امسال در استان و درقالب این طرح مفاهیم امدادی اعم از پناهگیری، خروج اضطراری ایمن، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، ارزیابی امدادی وآتل بندی را فرا گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هدف از برگزاری این طرح، بالا بردن سطح آمادگی دانش آموزان در برابر حوادث و ارتقای مهارت‌های دگر امدادی، خود امدادی، ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به دیگران و نهادینه کردن این فرهنگ بین دانش آموزان است.

برچسب ها: هلال احمر ، طرح دادرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.