ابلاغ دستورالعمل جمع آوری معتادین متجاهر در ایام تعطیلات نوروز

دادستان عمومی و انقلاب قزوین دستورالعمل جمع آوری معتادین متجاهر در ایام تعطیلات نوروز را به فرماندهی انتظامی استان ابلاغ کرد.

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در آستانه ایام تعطیلات نوروز و در راستای پیشگیری از وقوع جرم؛ "دستورالعمل جمع آوری معتادین متجاهر در ایام تعطیلات نوروز" از سوی دادستانی تدوین و به منظور اجرا توسط پلیس‌های تخصصی و کلانتری ها، به فرماندهی انتظامی استان قزوین ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل طرح جمع آوری معتادین متجاهر از ۲۴ اسفند ماه آغاز و طی جدول زمانبندی بخصوص در ایام تعطیلات نوروز در سراسر استان اجرایی خواهد شد، تا شاهد کاهش جرم سرقت باشیم.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: پس از جمع آوری معتادین متجاهر، غربالگری از سوی تیم غربال مجموعه درمان دادگاه مدار صورت می‌گیرد و سپس در مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر نگهداری خواهند شد.

رجبی یادآور شد: پس از تکمیل ظرفیت مرکز ماده ۱۶، سایر معتادین دستگیر شده با هماهنگی سازمان بهزیستی به کمپ‌های ترک اعتیاد سطح استان منتقل خواهند شد و این کمپ‌ها نیز آمادگی لازم را باید داشته تا پذیرای این افراد باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: قضات درمان دادگاه مدار استان بر حسن اجرای این دستورالعمل نظارت داشته و در ایام تعطیلات به صورت میدانی در اجرای طرح حضور خواهند داشت تا دستورات قضایی در کمترین زمان صادر شود و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیز در صورت نیاز می‌بایست همکاری لازم را داشته باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار