امام جمعه ایلام با بیان این که نماز صرفا یک رابطه فردی نیست بلکه نقشی اجتماعی و گروهی دارد گفت: مسئولان برای رونق بخشی به مساجد باید تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلیمن اله‌نور کریمی‌تبار، امام جمعه ایلام امروز در اجلاسیه استانی نماز گفت: نماز تصلی بخش سختی‌ها است و اتصال به خداوند به جامعه آرامش و سعادت را تزریق می‌کند.

وی افزود: نماز صرفا یک رابطه فردی نیست بلکه نقشی اجتماعی و گروهی دارد و تاثیر نماز، بازدارندگی از مفاسد اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

نماینده، ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: مردم و مسوولان برای رونق بخشی به مساجد باید تلاش کنند و خانواده‌ها همانگونه که برای پیشرفت دنیوی فرزندان خود هزینه و تلاش می‌کنند، باید سعادت دنیا و آخرت فرزندان خود را با تقویت بُعد معنوی فرزندان خود مد نظر داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار با بیان این که باید هنگام اقامه نماز به کلمات ادا شده و روح نماز توجه شود تا جامعه به رستگاری برسد بیان داشت: نماز واقعی انسان را از منکرات باز می‌دارد و ارتباط عاشقانه و صاقانه با خدواند باعث لذت و آرامش بخشی در افراد و جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: شهدا با ارتباط درست، صادقانه و معنوی با خداوند، راه درست را یافتند و نماز هدایتگر آن‌ها در یافتن مسیر حقیقت بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: امروزه گمشده جامعه جهانی با وجود آسایش و فناوری‌های پیشرفته، آرامش در سایه معنویت و ارتباط با خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار ادامه داد: افراد اگر به خداوند ایمان بیاورند، برکات آن در جامعه هویدا خواهد شد و برعکس افزایش معاصی نیز باعث اشاعه و افزایش مفاسد اجتماعی می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: استکبار جهانی، حاکمیت الله و ایمان مردم را نشانه گرفته و سعی جهان سلطه ایجاد ناامنی روحی و روانی و سردرگمی در بین جوامع بشری و به ویژه مسلمانان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.