آزادی اسیر ۸۳ ساله فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی فواد الشوبکی ۸۳ ساله را که مسن‌ترین اسیر فلسطینی در زندان‌های این رژیم بود، پس از ۱۷ سال آزاد کرد.

امروز (دوشنبه) مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی فواد الشوبکی (۸۳ ساله) را که مسن‌ترین اسیر در زندان‌های صهیونیستی بود و  وضعیت سلاکتی بدی داشت، آزاد کردند.

براساس گزارش خبرگزاری سما، منابع فلسطینی گزارش دادند که این زندانی به نام الشوبکی هم اکنون در حال حرکت به سمت ترقومیا در غرب الخلیل است که پسرانش در کرانه باختری اشغالی در آنجا زندگی می‌کنند.

الشوبکی در سال ۱۹۴۰ در غزه متولد شد. او دارای مدرک لیسانس حسابداری از دانشگاه قاهره است. او قدیمی‌ترین زندانی در زندان‌های اشغالی به شمار می‌رود. او یک سیاستمدار و سرباز فلسطینی با درجه سرلشکری ​​و عضوی از ارتش است.

الشوبکی مسئول مدیریت مالی نظامی مرکزی در سرویس‌های امنیتی فلسطین بود و به جنبش فتح پیوست و پس از آن به اردن، لبنان، سوریه و تونس سفر کرد.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در ۳ ژانویه ۲۰۰۲ عملیات نظامی موسوم به «عملیات کشتی نوح» را با هدف توقف و کنترل کشتی «کارین A» در دریای سرخ انجام داد و مدعی شد که این کشتی حامل تجهیزات نظامی است.  مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی، الشوبکی، مدیر مالی نظامی تشکیلات خودگردان فلسطین در آن زمان را به مسئولیت مستقیم هدایت این کشتی متهم کردند و او را مغز متفکر تامین مالی و قاچاق این کشتی تسلیحاتی دانستند.

نیرو‌های اشغالگر زندانی الشوبکی را در ۱۴ مارس ۲۰۰۶ از زندان اریحا به همراه احمد سعدات، دبیر کل جبهه مردمی و همرزمانشان عاهد ابوغلمی، حمدی قرعان، باسیل اسمر، مجدی ریماوی و یاسر ابوترکی ربودند. دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی الشوبکی را به ۲۰ سال زندان محکوم کرد اما حکم او بعداً به ۱۷ سال کاهش یافت.

این زندانی متاهل است، همسرش در سال ۲۰۱۱ فوت کرده و دارای ۶ فرزند و ۹ نوه است که کسی آن‌ها را نمی‌شناسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار