رئیس سازمان امور مالیاتی از تمرکز بر دریافت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی برخی از پزشکان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: برخی از گروه‌های پرخطر در مالیات به طور خاص در سال آینده مورد توجه نظام مالیاتی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به گلایه‌مندی‌هایی که اغلب مردم نسبت به برخی از گروه‌های پزشکان و همچنین تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی دارند تلاش خواهیم کرد که در سال آینده تمرکز بیشتری بر این حوزه داشته باشیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: البته امسال با توجه به پیگیری‌های انجام شده روند خوبی را شاهدیم، ولی هنوز هم راه نسبتاً طولانی را در ارتباط با مالیات پزشکان در پیش داریم.

وی در خصوص تعیین تکلیف پرونده مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی بزرگ مستقر در استان‌ها و انتقال این پرونده‌ها به استان محل فعالیت گفت: در اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۶۰۰ پرونده شناسایی شدند که این پرونده‌ها باید به محل فعالیت مودیان و کارخانه‌های تولیدی منتقل می‌شد لذا طبق آمار دریافت شده، ۹۷ درصد این پرونده‌ها منتقل شده و موارد باقیمانده تا پایان سال انجام خواهد شد.

منظور افزود: در مورد استان هرمزگان هم بالغ بر ۲۵ پرونده بود که در دیگر ادارات رسیدگی میشد که به استان هرمزگان منتقل شدند.

وی تاکید کرد: درباره سایر استان‌ها نیز اتفاقات مشابهی افتاده که عملا این شیوه کمک می‌کند که عدالت مالیاتی بین استانی افزایش یابد و استان‌ها بتوانند از منابع مالیات‌هایی که در استان تولید و پرداخت می‌شود به ویژه مازاد درآمد استانی منتفع شوند، عوارضی که به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت می‌شود با انتقال پرونده‌ها به استان‌ها تقویت خواهد شد.

وی در خصوص معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران در سال ۱۴۰۲ گفت: امسال با پیشنهاد دولت مقرر شد آستانه معافیت مالیاتی تا ۷ میلیون تومان در ماه باشد، ولی در مجلس با پیشنهاد و تصویب نمایندگان، این آستانه به ۱۰ میلیون تومان در ماه و ۱۲۰ میلیون تومان در سال افزایش پیدا کرد که ما مطمئن هستیم که این اتفاق خواهد افتاد رضایت حقوق بگیران را بیش از گذشته تامین می‌کند هرچند که نظام مالیاتی بخشی از درآمد‌های خودش را از دست می‌دهد، اما ما در کنار مردم هستیم و از این اتفاق شایسته استقبال می‌کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۱۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
این شعارهرسالتونه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
متاسفانه من چندین بار به پزشک مراجعه کردم که منشی از قبل در تماس تلفنی میگن برای ویزیت پول نقد همراهتون باشه یااینکه به مطب مراجعه میکنی کارت نمیکشن میگن برین پول نقد بیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
یه شماره بزنید تومطب پزشکان مردم سوت زنی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
از این قشر باید بدقت مالیات اخذ شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
بعضی از پزشکان برای ثبت نشدن تراکنش های دریافتی در سیستم بانکی و فرار مالیاتی؛ اقدام به دریافت وجه نقد ار مراجعه کنندگان می‌کنند....
این مورد رو پیگیری کنید
....
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۷:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
من بعنوان یه نیروی سازمان امور مالیاتی اعلام میکنم که تو سایت سازمان امور مالیاتی یه قسمت بنام سوت زنی (گزارش فرار مالیاتی) وجود داره ، لذا از همه هم میهنان عزیز درخواست داریم هرگونه فرار مالیاتی اعم از همین درخواست پول نقد و کارت به کارت و ... رو از هر صنفی که میبینن گزارش بدن و مطمئن باشن با اولین گزارشی که تو سامانه میاد سازمان به موضوع ورود پیدا میکنه و جریمه های سنگین برای مرتکبین و حتی تشویق های مادی و معنوی برای گزارشگران داره و اطلاعات گزارشگران هم کاملاً محرمانه میمونه. پس لطفاً هر موردی رو که مشاهده میکنید تو این سامانه ثبت کنید تا رسیدگی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام من مراجعه کردم به سایت ولی این قسمت رو که میگین ندیدم میخواستم یه پزشک رو بگم که همیشه میگن پول نقد برای ویزیت بیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
یک دکتر داخلی و غدد رفتم نرسیده به میدان ونک .206000تومان تابستان ویزیتش بودکه به شماره حسابی کارت به کارت میکردیم .بایک داروخانه همان حوالی قرارداد داشت مارا فرستاد آنجا فکر کردم وارد سامانه تامین اجتماعی کرده .متصدی گفت دارو میشه 1500000تومان وقتی آمدیم فهمیدم چه کلاهی سرمان رفته است .
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۷:۲۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
نوش دارو بعد از مرگ سهراب
۹۹ درصد پزشکان میگن برید پول بیارید پوز خرابه
یا به اسم منشی یا زنشونه
مثل طلا فروشیها

شما باید مثل پوزهایی که به نونواییها دادید بدید وصل به بانک مرکزی باشه هر صنفی پوز مخصوص همون صنف رو داشته باشن بهترین طرح وکسی نمتونه فرار مالیاتی داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
خودتون دکتر هستید بعد توقع داری باور کنیم که....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
چرا یک جراحی پلاستیک بینی 100 میلیون تومان است کسی نیست بگه مگه چکار می کنی ؟ اگر مالیات می گرفتن این عدد و رقمها نبود.

یک کارمندی که سابقه ایثارگری دارد ؛ با 25% ایثارگری مالیات نمیدهد اما من با باید مالیات بدهم ؟؟؟؟
یک بازیگر سینما و تاتر با دستمزد همای نجومی مالیات نمیدهد اما من کارمند با این تورم و این حقوق باید مالیات بدهم؟؟؟؟!!!
دولت با ای شرایط سخت اقتصادی اگر نسبت به گروهی از مشاغل با افرادی مثل کارمندان ایثارگر که برایشان بخشودگی مالیاتی را در نظر گرفته . مطمئنان این بخشودگی ها توسط مالیات اضافه ای که از دیگر افراد جامعه اخذ می کند جبران می کند اگر چنین باشد من به عنوان یک ذی حق اصلا حلال نمی کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
پسرم رو بردم یه دندون پر کرد پنج میلیون تومن حالا جز اون یک میلیون هم خرج عکس گرفتن ایناش شد واقعا درآمدهای نجومی دارن خیلی از پزشک ها من که یه ساعت در مطب یه دندون پزشک بودم به جرات میگم در یه ساعت بالای ۱۰۰ میلیون کاسب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
قیمت آهن را دریابید
Iran (Islamic Republic of)
تویوتایی که پراید شد!
۲۳:۵۰ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
جناب رئیس سازمان مالیات
مایلیم فیش حقوقی تان را در همین باشگاه خبر ببینیم !
می‌خواهیم بدانیم از مالیات پرداختی ما ،چقدرش سهم شماست !
هنر شما همین است که ماشین پانصد میلیونی را طی چهار ماه بالای یک میلیارد ببرید و بعد به نام خودروی لوکس!!!!! از آن مالیات بگیرید!
خودروهایی که در دنیا به عنوان خودرو قشر ضعیف و حداقلی محسوب می‌شود،به لطف سیاست‌های جناب عالی و همکارانتان در ایران لوکس شده!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۴۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
از این دولت و مجلس تا کنون غیر از تورم وحشتناک و کاغذ کردن پول ملی هیییییچ ندیدیم . بیایند و در سطح شهر با مردم مصاحبه بدون سانسور کنند ببینیم چند درصد راضی اند و قدرت خرید مردم چطور شده طی یکسال اخیر. آدرس غلط دادن قدیمی شد!!! اثر ندارد! فکری دیگر بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۲۳:۴۳ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
لطفاً به خدمات پزشکی صرافی ها که ارز را با بستن قرارداد جای شماره حساب بانکی پزشکان مخصوصا پزشکان زیبایی گذاشته اند ، باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
چطور یه کاسب تا مالیات نده مغازه اش پلمپ می کنید خدایی گاریچی س کوچه مالیات میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
متاسفانه این وضعیت اقتصادی نتیجه عدم پرداخت مالیات از سوی ثروتمندان است ،و بدتر از اون هم متاسفانه بعضی از کارمندان در اداره دارایی و ..مثبت نیستن تا مردم یا صاحبان درامد داوطلبانه بیان و مالیاتشان را بدن و صاحبان درامد واقعا سعی میکنن از مالیات فرار کنن.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۲:۴۸ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
یعنی زمان دور اول ریاست جمهوری احمدی نژاد و نیز خاتمی که دلار ۱۲۰۰ تومان بود و گوشت کیلویی ۵۵۰۰ تومان !!!!! و پراید ۷ میلیون و .... همه ثروتمندان مالیات پرداخت می‌کردند و الان پرداخت نمی‌کنند؟؟؟!!!!
کمی تفکر بد نیست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
۲۲:۴۸ چرا قیمه ها را میریزی تو ماستا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
چرا رفتار آقایان دکتر .... در بیمارستان .و مطب خصوصی زمین آسمونه . چرا همه چی پول شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
از نود هزار میلیارد تومان اختلاس در فولاد چه خبر ؟؟!!!!چطور شد؟؟!!!
فرار مالیاتی برای پزشکان امکان پذیر نیست. تمام فعالیت‌های درمانی چه خصوصی
چه سال مراکز دولتی متصل به سیستم on line است که به اداره مالیات متصل است.
با ادرس غلط دادن به مردم ،مشکلات کشور حل نمی‌شود!
طی پنج ماه اخیر ارزش پول ملی را به کمتر از نصف کاهش دادید !!! حتما علتش فرار مالیاتی پزشکان است !
گوشت کیلویی ۴۰۰ هزار تومان ! علتش فرار مالیاتی پزشکان است ؟؟!!!!
خودرو فقط،طی چهار ماه دو برابر را رد کرد !،علتش حتما فرار مالیاتی پزشکان است.
سال آینده این گرانی ها به مسکن و اجاره بها منتقل خواهد شد و اجاره ها دو برابر می‌شود. علتش باز هم فرار مالیاتی پزشکان است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
پزشک عمومی یه مطب تو شهر کمیجان داره و یه مطب تو منطقه 8 تهران. خودش در مطب شهرستان و خانمش با مدرک لیسانس در مطب تهران، انواع جراحی های زیبایی انجام میدن. یا پول نقد میگیرن و یا شماره کارت افراد فامیلشون رو می دن که پرداخت بشه. نمی دونند با پولاشون چه کار کنند. از مهمترین دلایل سرازیر شدن پولهای هنگفت به جیب بخش کوچکی از افراد جامعه، انحصار و مافیای پزشکی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
من میرم چشم پزشکی یه مقدار کم رو کارت میکشه میگه بقیشو کارت به کارت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
اگر منظور زیر میزی است که زیر میزی خلاف است و بر پول خلاف نمی‌شود مالیات بست. باید جلوی زیر میزی را گرفت.
و اگر منظور پول ویزیت یا عمل است ،اینکه با کارت خوان پرداخت شود یا نشود تفاوتی در مالیات ندارد. کاملا مشخص است که یک پزشک در یک ماه چند بیمار ویزیت کرده و چند عمل انجام داده و مبلغ هم کاملا مشخص است.
پس اصلا فرار مالیاتی امکان ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
پزشکی که الان مطبش بنگاه معاملاتی شده باید حتما ازش مالیات کسر بشه ! پزشک واقعی یکی بود آن هم بوعلی سینا !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
يعني يه روزي اين اتفاق ميفته؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
يعني يه روزي اين اتفاق ميفته؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
بعضی از مراکز رادیولوژی و سونوگرافی و ام آی آر اقدام به دریافت وجه نقد میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۳۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
ده تا دکتر که بری ۸تاش میگن کارت خوان نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
هیچ تاثیری در مالیات ندارد. آن پزشک به هر روش که ویزیت دریافت کند ،موقع نوشتن نسخه مجبور است در سیستم بر خط وارد کند. یا داروخانه نسخه دستی آن پزشک را وارد سیستم الکترونیک می‌کند. در هر صورت مشخص می‌شود که آن پزشک چند نسخه نوشته یا چند عمل جراحی انجام داده و تمام اینها متصل به اداره مالیات است و فرار مالیاتی ممکن نیست.
یادم افتاد به دولت روحانی که هر گندی وزرا و مدیرانش میزدند(که بالاخره فیش‌های نجومی آنان لو رفت و بعضی از نزدیکان آنان زندانی شدند مثل برادر رئیس جمهور و برادر معاون اولش و دختر آن وزیرش و داماد آن وزیر و ...!!!) برای انحراف افکار عمومی فورا تدارک یک شوی تلویزیونی در مورد فرار مالیاتی پزشکان می‌دادند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
اگرتمام هزینه های درمان بابیمه ها باشد هم فرارمالیاتی از بین می رود هم بیمار دغدغه مند نخواهد بود سلامت مردم باید بدون هزینه تأمین شود تأکید قانونی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
درود.
اما بیمه ها هزینه درمان بیماری که یک عمر به آنان حق بیمه پرداخت کرده را بر دوش پزشک می‌گذارند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
این مملکت پزشک نمی خواهد شیاد و کلاهبردار می خواهد همین کارها باعث مهاجرت نخبه گان و یا روی آوردن پزشکان و تحصیل کردگان به کارهای دیگر شده است کاری به دلالان و واسطه ها که پول مفت می گیرند ندارند کار فقط به تحصیل کرده گان دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
کاملا درسته
الان یک بنگاه املاک واسطه فروش یک آپارتمان بیست میلیاردی می‌شود و دویست میلیون تومان دلالی می‌گیرد و یک ریال هم مالیات می‌دهد. مدرک تحصیلی او هم دیپلم است! نصف شب هم از خواب بیدار نمیشه و به اورژانس بره و بیمار ویزیت کنه و هشت ماه بعد باید آن ویزیت یک و نیم دلار !!!! دریافت کنه.
یک نمایشگاه خودرو در ماه ۱۰ خودرو معامله کند می‌شود حدود ده بیست میلیارد تومان که حق دلالی اش می‌شود حدود صد الی دویست میلیون تومان !
کشور دلال‌ها!!!! دولت دلال و دلال پرور!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
دکتر همیشه مراجعه داره ولی بنگاه نه درآمدبرخی پزشکان متخصص هم اندازه بنگاهه
Iran (Islamic Republic of)
H
۲۰:۲۳ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
همش حرف کشک ووو
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۰۷ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
شما فقط زورتون به ما کادر درمان اعم از رادیولوژی پرستار و پزشکان مراکز دولتی میرسه . برادر بنده جراح عمومی هست برای سه ماه ششصد میلیون کار کردن تو سند های حسابداری ولی دویست میلیون بهش دادن . بنده پنجاه ساعت اضافه کاری داشته ام ده درصدی مالیات ولی پزشکان خصوصی روزی میلیونها تومان کار میکنند با پارتی بازی و خریدم کارمندان اداره مالیات فرار مالیاتی دارند . چرا تو مطب منشی میگه نقد یا بریز به فلان کارت .چرا مطبش پلمب نمیشه حال اگه تو تر مو مردم پیدا بشه آیی بیایید به فریاد اسلام برسید ‌. تو همه کارهاتون همین رویه هست خودرو و....
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۳۸ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
با برادرت مشکل داری؟ حرص نخور از اونم میگیرن داداش جناب عالی ۶۰ میلیون کار کرده بهش ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کردن؟ چه باحاله
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۲:۲۸ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
فرار مالیاتی پزشکان ،فقط با رشوه دادن به کارمندان اداره مالیات امکان دارد.
اگر جناب رئیس سازمان مالیات مدعی فرار مالیاتی پزشکان هستند باید کارمندان رشوه بگیر اداره مالیات را اصلاح کنند و بر کار آنها نظارت داشته باشند.
فرار مالیاتی برای پزشکان امکان ندارد. تمام کارهای درمانی چه در مطب و چه در بیمارستان ،وصل به سیستم بر خط (on line) است که آنهم وصل به سازمانهای بیمه و سازمان امور مالیاتی است.
تعداد ویزیت هر پزشک مشخص است چون ۹۵ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه هستند. در بیمارستان هم همین وضعیت است.
فرار مالیاتی فقط در صورت رشوه گرفتن کارمندان و مدیران اداره مالیات امکان دارد.
پس از خودتان است که بر خودتان است.
پزشکان را متهم نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
حتما با پرداختی که به مدیرانتون دارید انجام می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
حتما با پرداختی که به مدیرانتون دارید انجام می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
به قسمت دارویی کشور هم ورود کنید
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۲:۴۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
کم کم دارو را نیز در بورس وارد می‌کنند تا #کشف قیمت شود !!!