رئیس رژیم صهیونیستی هشدار داد که اختلافات برای این رژیم خطرناک است و پیامد‌های دیپلماتیک و اقتصادی و اجتماعی و امنیتی به همراه دارد.

«اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: در وضعیت بسیار بدی هستیم و درگیری داخلی در حال گسستن ما از همدیگر است و اشاره کرد که برای رهایی اسرائیل از بحران کنونی تلاش می‌کنیم تا به توافق برسیم.

براساس گزارش الجزیره، وی افزود: سعی دارد راه حلی برای استقرار پایه‌های اسرائیل برای نسل‌های آینده ایجاد کند.

این در حالیست که پارلمان رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه، پیش نویس قانون جنجال برانگیزی را که می‌تواند تعلیق کار نخست وزیر را سخت کند تصویب کرد و منجر به تظاهرات گسترده‌ای شد.

طی روز‌های اخیر در اراضی اشغالی اعتراضات گسترده‌ای علیه برخی قوانین جهت جلوگیری از قدرت قوه قضائیه شکل گرفته است.

روز شنبه در دهمین هفته پیاپی بیش از ۲۰۰ هزار تن در شهر‌های اراضی اشغالی علیه طرح کابینه برای تعدیل قانون قضائی تظاهرات کردند.

در این تظاهرات صد‌ها تن از افسران بازنشسته و مسئولان سابق دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و موساد و بازرگانان و وکلا و رهبران احزاب مخالف مشارکت دارند و میانگین تعداد شرکت‌کنندگان در آن ۲۵۰ هزار تن برآورد شده است.

همزمان با شدت گرفتن اعتراضات، هرتزوگ از نتانیاهو خواست که طرح تعدیل قضائی را پس بگیرد و تأکید کرد که این طرح «آغازی برای پایان دموکراسی است».

به موجب تعدیلاتی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی تصویب آنهاست، کنست (پارلمان) این رژیم از حق نقض احکام قضائی برخوردار می‌شود.

معترضان می‌گویند که نتانیاهو که در ۳ پرونده فساد متهم دانسته شده با طرح این تعدیل‌ها در پی فرار از محاکمه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار