رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی:

سامانه رزرو ثبت‌نام اولویت‌های اول و دوم زائرین حج بازگشایی شد

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: سامانه رزرو برای ثبت‌نام زائرین در اولویت‌های یک و ۲ راس ساعت ۱۴ امروز برای رزرو باز خواهد شد.

جواد شاد رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت:کاروان‌های تخصیص یافته به خراسان رضوی برای متقاضیان شهرستان‌های مشهد، تربت‌حیدریه، گناباد، نیشابور، سبزوار و سرخس در نظر گرفته شده است.

او  افزود: بر این اساس سامانه رزرو برای ثبت‌نام زائرین در اولویت‌های یک و ۲ (زائرین ثبت‌نامی در کاروان‌های حج ۹۹ و زائرین دارای سند تاپایان سال ۱۳۸۵) راس ساعت ۱۴ امروز سه‌شنبه ۲۳ اسفند ماه برای رزرو باز خواهد شد. زائرین می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه و یا دفاتر زیارتی نسبت به ثبت‌نام در کاروان‌های اعلام شده اقدام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با نماینده هیات پزشکی حج استان در خصوص معاینات زائرین ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انجام معاینات زائرین بر عهده نماینده هیات پزشکی حج استان بوده که از سوی هلال‌احمر خراسان رضوی مسئولیت پیگیری و برنامه‌ریزی معاینات انجام شده است.

شاد بیان کرد: با توجه به میانگین بالای سنی زائرین ثبت‌نامی در کاروان‌های حج ۱۴۰۲ از نماینده هیات پزشکی حج استان درخواست شد تا نهایت تسهیل‌سازی در انجام فرآیند معاینات پزشکی زائرین در سطح استان صورت پذیرد.

او تصریح کرد: در این راستا بنا داریم با معرفی مراکز متعدد از معطلی زائرین در درمانگاه‌ها جلوگیری کرده و نهایت دقت و سرعت در انجام معاینات در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ضمن تاکید بر انجام معاینات از سوی پزشکان مورد تایید هلال‌احمر خراسان رضوی تأکید کرد: ایجاد بستر مناسب و سرعت در انجام معاینات زائرین مورد تاکید ماست ضمن اینکه نحوه مراجعه زائرین کاروان‌ها طبق جدول برنامه‌ریزی با مدارک لازم در اسرع وقت به مدیران کاروان‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شاد اظهار کرد: اعزام قطعی زائرین ثبت‌نام شده در کاروان‌های حج منوط به تایید استطاعت جسمی آن‌ها خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار