آزادی یک زندانی و تهیه ۱۸ سری جهیریه بخشی از برکات زکات در استان سمنان بود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: آزادی یک زندانی و تهیه ۱۸ سری جهیزیه تنها بخش کوچکی از برکات پرداخت فریضه دینی زکات از سوی شهروندان استان است.

ذوالفقاری  در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان افزود: از مجموع زکات جمع آوری شده در قالب زکات مستحب و واجب از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان بهمن ماه ۱۸ سری جهیزیه، ۳۳۱ خدمت درمانی، آزادی یک زندانی، کمک به تحصیل ۳۰۳ دانش‌آموز و دانشجو، مرمت ۳۵ واحد مسکونی ، توزیع ۹ هزار ۱۵۰ سبد معیشتی و کمک به ساخت هشت طرح عام المنفعه تهیه و اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه زکات جمع آوری شده در همان منطقه و روستا هزینه می‌شود، تصریح کرد: استان سمنان موفق به کسب رتبه دوم جذب زکات واجب در سال ۱۴۰۱ در کشور شد.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۴۶ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده امسال در استان سمنان، ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات واجب و ۳۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات مستحب بود، بیان کرد: ارایه خدمات درمانی، کمک هزینه معیشتی و تحصیلی، کمک به نیازمندان، تهیه جهیزیه، کمک به آزادی زندانیانو رسیدگی به امور عمومی جامعه، تنها بخشی از برکات زکات است.

ذوالفقاری با بیان اینکه ۱۵۸ روستا مشمول پرداخت زکات در استان سمنان هستند، نقش روحانیون و مبلغان دینی را در عمل به این فریضه مهم خواند و اضافه کرد: ۸۹ مبلغ زکات در استان سمنان نقش مهمی در عمل مردم و مودیان به این فریضه الهی را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.