معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه:

تعداد ۴۵ اقامتگاه بومگردی در استان کرمانشاه فعال هستند

صابر گفت: تعداد ۴۵ اقامتگاه بومگردی در استان کرمانشاه فعال هستند و با هدف توسعه مراکز اقامتی در جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه، مجوز ۲۰ واحد دیگر صادر و در حال ساخت است.

صابر معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : در شهر کرمانشاه پنج اقامتگاه بومگردی و ۲ اقامتگاه سنتی تاسیس و در حال ارائه خدمات به گردشگران است.

وی گفت: فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در افزایش ماندگاری مسافران، توزیع مناسب و متعادل گردشگران در سطح شهرستان‌ها و روستا‌های توریست‌پذیر استان تاثیر بسزایی دارد.

صابر به پراکندگی اقامتگاه‌ها در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: پاوه با ۱۸ واحد، گیلانغرب سنقر و کنگاور هر کدام با یک باب اقامتگاه به ترتیب دارای بیشترین و کمترین اقامتگاه بومگردی هستند.

وی افزود: در شهرستان صحنه ۷، هرسین ۳، جوانرود ۲، سرپلذهاب ۲، دالاهو ۲ و سرپلذهاب ۲ اقامتگاه بوم‌گردی فعال هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۰ پرونده دیگر در حال بهره برداری است، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد بیشتری اقامتگاه بوم‌گردی جدید در استان به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: به نظر بنده در صورت ورود بخش خصوصی و توسعه اماکن و تأسیسات گردشگری و همچنین واگذاری خانه‌های تاریخی و کاروانسرا‌ها به بخش خصوصی شاهد رونق صنعت گردشگری خواهیم بود که این امر مستلزم معرفی گسترده و رفع موانع سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

صابر با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بومگردی واحد‌های روستایی هستند که با هدف احیای فرهنگ و رسوم و رونق اقتصادی روستا‌ها شکل می‌گیرد، تاکید کرد: گردشگران به دنبال اصالت زندگی روستایی هستند لذا حفظ اصالت روستایی هم در مکان و هم در غذا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی روستا‌های مصوب هدف گردشگری استان کرمانشاه را روستای پیران، کندوله، خانقاه، هجیج، شمشیر، فش، نجوبران، سراب هرسم، ورمقان، چرمله علیا، سرخه دیزه، گلین، حریر و شالان، معرفی کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.