بهره برداری از ۱۰۰ خانه ویلایی و ۲ زمین چمن در جزیره هرمز+عکس

با همکاری سپاه ۱۰۰ خانه ویلایی و ۲ زمین چمن در جزیره هرمز به بهره برداری رسید

 ۱۰۰ واحد مسکن ویلایی مشارکتی‌ساز و ۲ زمین چمن ورزشی در آستانه سال نو و با حضور جمعی از مردم و مسئولان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیره هرمز به خانواده‌های نیازمند هدیه شد.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه گفت:این واحدهای مسکونی  با مشارکت دفتر مقام معظم رهبری، سازمان برنامه و بودجه کشور، کمیته امداد ، اداره  بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی کل سپاه در قالب شهرک ولایت در جزیره هرمز ساخته شده است.

سردار مارانی گفت:هر یک از واحد‌های مسکونی در عرصه ۱۲۶ و اعیان ۵۶ متر مربعی احداث و به سرپرستان خانواده‌های محروم و  بدون مسکن ایثارگر، خانواده شهدا، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ساکن در جزیره هرمز تحویل داده شد.

  او گفت:۲ زمین ورزشی، با پوشش چمن مصنوعی در هزار و ۵۰۰ متر مربع تجهیز و آماده‌سازی شده است.

مهار مسیر سیل در شهرک ولایت از دیگر طرح ها بود.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه گفت:در مجموع  برای اجرای این طرح  ها  بیش از ۶۵ میلیارد تومان هزینه شده است. به دنبال بازدید سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه انجام شد.

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز در مراسم بهره برداری از این منازل گفت: سه سال پیش در جمع مردم هرمز درباره ساخت شهرک ولایت صحبت کردیم و رهبر انقلاب نیز فرمودند در جزیره هرمز فعالیت کنید و با بررسی‌های انجام شده مشخص شد مشکل اصلی مردم این جزیره مشکل مسکن است که از آن موقع برای ساخت مجتمع صد واحدی ولایت برنامه ریزی کردیم.

رهبر معظم انقلاب در حوزه مردم یاری توجه خاصی دارند.

یک بعد از پاسداری دفاع از امنیت کشور است و مردم یاری و رفع محرومیت نیز به امنیت کشور کمک می‌کند.

سپاه پاسداران نیز از هیچ کمکی به مردم دریغ نمی‌کند و هر کاری برای کمک به مردم انجام می‌دهیم.

فضای جزیره هرمز دارد کمی تغییر می‌کند و این فضا باید بومی بماند و نباید فضای توریستی در این جزیره بر فضای فرهنگی و بومی این جزیره غلبه کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم گفت: مردم جزیره هرمز شایسته خدمات فراوانی هستند.

مردم شهید پرور این جزیره در دوران دفاع مقدس نزدیک به ۴۰ شهید تقدیم کردند در حالیکه جمعیت جزیره نزدیک به سه تا چهار هزار نفر بود.

او با بیان اینکه مردم جزیره هرمز در پاسداری از آرمان‌های ولایت همواره در خط مقدم هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به مردم ولایت مدار هرمز دغدغه‌مند هستند و توجه ویژه ایشان به مردم جزیره هرمز باعث سرافرازی مردم این جزیره است.

تقاضا می کنم برای این جزیره نقشه جامع تدوین شود.

مهمترین دغدغه مردم جزیره هرمز پس از مسکن مردم این جزیره، مساله اشتغال است.

از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بویژه نیروی زمینی برای پیگیری‌ها و تلاش‌های آن‌ها در همه صحنه‌ها اعم از سیل، زلزله و موارد مختلف دیگر قدردانی می‌کنم.

استاندار هرمزگان هم گفت: در کشور هرجا به مشکلی برمیخوریم سپاه حضور دارد.

یکی از ضعف‌های جزیره هرمز نبود طرح جامع است از دوماه پیش تدوین این طرح آغاز شده و امیدوارم در سال ۱۴۰۲ به نتیجه برسد.

مهدی دوستی گفت: ساخت بخش دوم آب‌شیرین کن، ساخت درمانگاه ، ساخت بندر هرمز، توجه به معابر شهری، تکمیل رینگ دور جزیره، تقویت شبکه برق و دیگر موارد در طرح جامع در نظر گرفته شده است و امیدواریم سال بعد بخش قابل توجهی از آن به بهره برداری برسد.

۴۵۱ هزار و ۴۷۰ خدمت اجتماعی، ۲۸۱ هزار خدمت بهداشتی و درمانی، تهیه و توزیع بیش از ۱۹۰ سری جهیزیه، تهیه و توزیع ۲۳۰ دستگاه کولرگازی، ۱۵۵دستگاه یخچال، ۱۹۰ مخزن ذخیره آب ۵۰۰ لیتری، توزیع هزار و ۴۳۵ تخته چادر گروهی، تهیه و توزیع ۱۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی از جمله این اقدامات است.

قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه ساخت درمانگاه بزرگ جزیره هرمز را نیز با تامین اعتبار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت دارد.

جزیره هرمز در فاصله ۱۹ کیلومتری جنوب شرق بندرعباس واقع شده است و  بیشتر ساکنان این جزیره خانواده شهدا و رزمندگان هستند.

بهره برداری 100خانه ویلایی درهرمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.