معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: بانک‌های در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به روستاییان استان رفتار سختگیرانه‌ای دارند.

احسان پروایی معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به روستاییان استان رفتار سختگیرانه‌ای دارند و طبق مصوبه هیات وزیران عمل نمی‌کنند.

او افزود: سهمیه خراسان رضوی برای بخش روستایی طرح نهضت ملی مسکن ۱۵ هزار و ۵۰۰ فقره است که از این میزان تاکنون ۱۲ هزار و ۲۰۰ فقره برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: از این تعداد تاکنون سه هزار و ۵۶۵ فقره منجر به انعقاد قرارداد شده است که بانک‌ها تاکنون به ۲ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات پرداخت کرده اند.

پروایی با بیان این که تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد روستایی از طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده است بیان کرد: تسهیلات بانکی به میزان ۱۰۰ میلیون تومان برای هر واحد با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است و متقاضیان این طرح خودمالکینی هستند که در زمین‌های خود خانه را ساخته یا خانه شان را بازسازی می‌کنند.

او تصریح کرد: طبق مصوبه هیات وزیران تضامین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها باید به صورت واگذاری سفته زنجیره‌ای سه نفره باشد، اما ۹ بانک عامل این طرح در خراسان رضوی سفته پنج، هفت یا ۹ نفره با ارایه یک فقره چک معتبر از متقاضی طلب می‌کنند یا از او یک یا دو ضامن کارمند با ارایه گواهی کسر از حقوق می‌خواهند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: روستاییان، شرایط متفاوت با شهرنشینان در ارایه تضامین بانکی دارند و باید شرایط آنان در نظر گرفته شود، اما بانک‌های عامل بی توجه به مصوبه هیات وزیران سختگیری‌های خود را در این زمینه اعمال کرده و در طرح نهضت ملی مسکن همکاری ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.