استاندار سمنان:

سرانه دام عشایر استان سمنان سه برابر متوسط کشوری است

هاشمی گفت: سمنان از استان‌های دارای عشایر تولیدکننده و مطرح محسوب می‌شود، به طوری که سرانه دام عشایر در این استان سه برابر متوسط کشوری است.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان  افزود: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار عشایر استان سمنان قرار دارد که سه برابر سرانه کشوری است.

وی با اشاره به قدمت تاریخ حضور عشایر در این استان، ابراز داشت: طولانی‌ترین مسیر کوچ عشایر در کشور متعلق به عشایر استان سمنان است و استان در بحث خرید دام تضمینی نیز در کشور پیشرو بوده است.

وی با بیان اینکه از محل مصوبات سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان اعتبار خوبی برای ایل راه‌ها در نظر گرفته شد، تاکید کرد: در بحث پرداخت تسهیلات دامدارکارت نیز اقدامات بسیار مطلوبی در استان سمنان انجام شد.

استاندار سمنان گفت: حضور ارزشمند و پررنگ عشایر غیور در مناطق مختلف کویری، ییلاقی و قشلاقی، از مولفه‌های امنیت در سطح کشور است.

به گفته وی، سپاه پاسداران همواره در تمامی حوزه‌ها و بخش های مختلف حضور پررنگ و ارزشمدی داشته و دارد که توجه به قشر تاثیرگذار و کم‌توقع عشایر نیز امری بسیار حائز اهمیت است.

هاشمی بیان کرد: عشایر غیور همواره با صبوری و متانت خود در بخش‌ها و برهه های مختلف کشور همراهی و کمک کردند. دولت سیزدهم، خدمت به مردم مناطق محروم، کمترتوسعه‌یافته و به ویژه عشایر را در دستور کار دارد.

استاندار سمنان نقش عشایر را در حوزه اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار و حیاتی عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.