پیونگ یانگ از آموزش یگان‌های نظامی خود به منظور مقابله با دشمن در هر شرایطی خبر داد.

رزمایش بزرگ کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره باعث تحریک کره شمالی شده و با آزمایش موشکی این کشور به منظور نشان دادن آمادگی خود برای مقابله با تهدیدات احتمالی همراه بود. پیونگ یانگ اعلام کرده است اقدامات تحریک‌آمیز سئول و واشنگتن در نزدیکی مرز‌های این کشور بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد آزمایش اخیر موشکی این کشور در غالب یک رزمایش نظامی به منظور آموزش نیرو‌های مسلح این کشور برای انجام ماموریت هایشان در هر شرایطی انجام شد و این نیرو‌ها آمادگی دارند در صورت لزوم اقدام به نابودی دشمن کنند.

این خبرگزاری تاکید دارد: فرمانده یگان نیرو‌های کره شمالی با تاکید بر این موضوع که در صورت مبارزه با دشمن، به طور قطع آن‌ها را نابود خواهیم کرد اقدام به تشدید آموزش هر گروهان هجومی به منظور ایفای نقش در هر شرایطی کرد.

سئول دیروز گزارش داد کره شمالی اقدام به شلیک دو موشک کوتاه برد بالستیک کرد که این موشک‌ها پس از طی ۶۱۱ کیلومتر به اهداف خود در سواحل شرقی این کشور اصابت کرد. این اقدام همزمان با رزمایش ۱۱ روزه نیرو‌های کره جنوبی و آمریکا با عنوان سپر آزادی انجام شد.

پیونگ یانگ با محکوم کردن این رزمایش، آن را اقدامی تحریک آمیز به منظور تمرین برای حمله به خاک این کشور دانست.

با این حال، کره جنوبی و آمریکا تاکید دارند انجام رزمایش‌های سالیانه برای ایجاد بازدارندگی در برابر کره شمالی ضروری است. مقامات سئول می‌گویند پیونگ یانگ در حال بازسازی سایت آزمایش هسته‌ای خود است و این احتمال وجود دارد که برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ اقدام به انجام آزمایش هسته‌ای جدید در سال جاری میلادی کند.

نیرو‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اقدام روز گذشته پیونگ یانگ در شلیک دو موشک بالستیک را به شدت محکوم کرده و انجام این اقدامات را تهدیدی علیه ثبات و امنیت منطقه خواندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۴ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
ایران یه سر کوچولو به کره ی شمالی بزن
بلکه دلارها رو کره ی جنوبی آزاد کرد
آخرین اخبار