معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: محلات استان برای اجرای پویش محله همدل با هدف تقویت و تحکیم پیوند‌های اجتماعی در این مناطق انتخاب شد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: طرح محله همدل از دو روز مانده به ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و تا عید فطر ادامه خواهد داشت و در این طرح مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی محلات احصا و به کمک مردم محل رفع می‌شود.

وی افزود: بنا بر تاکید رهبری نظام که فرمودند مشکلات با همراهی مردم رفع شود، این طرح برای تحقق این موضوع اجرا می‌شود و در طول انقلاب اسلامی نیز هر کجا مردم حضور و نقش داشته‌اند، موفقیت‌های بزرگ حاصل شده است و امروز پویش محله همدل رزمایشی برای تحقق این مهم است.

حجت الاسلام کاظمی اضافه کرد: مهرواره محله همدل به دنبال تقویت پیوند‌های اجتماعی و گره‌گشایی از مشکلات مردم است و در این طرح مجموعه‌های مردمی محلات در محله‌هایی که دارای امام مسجد محل هستند با محوریت وی و در محلاتی که فاقد امام مسجد هستند با محوریت کنشگران اجتماعی همان محل، مشکلات مردمی محله را شناسایی و احصا کرده و برای رفع آن با کمک افراد همان محل اقدام می‌کنند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: پویش محله همدل با همکاری نهاد‌هایی مانند اداره کل تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اداره کل بهزیستی اجرا می‌شود و مشکلات حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی محلات با کمک اعضای همان محلات بررسی و حل می‌شود.

حجت الاسلام کاظمی یادآور شد: در این طرح از ظرفیت ۱۶۰ مبلغ مستقر در شهر‌ها و روستا‌های استان، ۱۲۰ مبلغی که در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری اعزام می‌شوند، موسسات قرآنی اُستان و همه اشخاص دغدغه‌مند برای حل مشکلات مردم محلات استفاده می‌شود که برآورد می‌شود تعداد آن‌ها به بیش از یک هزار نفر برسد.

وی بیان داشت: این طرح در سه بخش شهرستانی، اُستانی و ملی برگزار می‌شود و در پایان اجرای طرح به سه برگزیده کشوری که بهترین راهکار‌های عملی برای رفع مشکلات را اعلام کرده‌اند جوایزی اهدا می‌شود.

حجت الاسلام کاظمی تصریح کرد: مردم یک محله احساس تعلق خاطر به محله خود دارند و امکان همگرایی بیشتر فعالیت‌ها در محلات بیشتر است و این طرح فقط افراد مذهبی و مسجدی محلات را شامل نمی‌شود.

وی افزود: طرح محله همدل رویکرد گره‌گشایی از مشکلات مردم را دارد و در راستای امیدآفرینی و ترویج انجام کار‌های خوب و حسنه اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: نقش رسانه‌ها در انعکاس این طرح به نوعی جهاد امید آفرینی است و روایت این خوبی‌ها هم موجب ترویج این فرهنگ می‌شود و هم به افزایش امیدواری در سطح جامعه کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار