حجت الاسلام محمد تقی زاده به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز منصوب شد.

طی حکمی از سوی ریاست قوه قضاییه؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی زاده به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز منصوب شد.

حسین رجبی، دادستان قزوین در این مراسم گفت: امروزه دستگاه قضایی بر اساس قانون اساسی پرچمدار و پیشگام در حوزه احیاء حقوق عامه است و یکی از تکالیف دادستان به عنوان مدعی العموم پیگیری و احیاء حقوقی از جامعه است، که در معرض تضییع قرار دارد. البته تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها در بحث حقوق عامه تکالیفی برعهده دارند، که می‌بایست اجرایی شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که دستگاه قضایی در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در آن ورود جدی داشت، بحث گره گشایی و مانع زدایی از حوزه صنعت و تولید و همچنین تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی در شرایط جنگ اقتصادی است و قطعاً این موضوع با توجه به اینکه شهرستان البرز جزء مناطق مهم صنعتی کشور محسوب می‌شود، بسیار حائز اهمیت است و دادستان جدید باید در این حوزه اهتمام ویژه داشته باشد.

رجبی اعلام داشت: با تلاش و تدبیر دستگاه قضایی استان در سال جاری ۹۷ واحد صنعتی و تولیدی رفع مشکل، احیاء و به چرخه تولید بازگردانده شد و بر این اساس زمینه اشتغال بیش از ۶۸۰۰ نفر فراهم شد و قطعاً این موضوع در سال آتی با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد و فراهم سازی اشتغال برای ۱۰ هزار نفر هدف گذاری شده است، که تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید کمک کنند که محقق شود.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: یکی از مسائل و مشکلات این شهرستان بحث اعتیاد و به تبع آن وقوع جرم سرقت است، که بدون شک دادستان شهرستان البرز در این خصوص برنامه و طرح‌های مختلفی را با همکاری سایر نهاد‌ها پیگیری و اجرایی خواهد کرد، تا دغدغه و نگرانی شهروندان در این خصوص کاهش یابد و قطعاً ایجاد اشتغال در کنار مراکز ترک اعتیاد می‌تواند در کاهش اینگونه جرائم بسیار موثر واقع شود.

وی تاکید کرد: ترک فعل دستگاه‌ها و فساد خط قرمز دستگاه قضایی است و بار‌ها تاکید کرده ایم که در این خصوص با هیچ شخص و گروهی تعارف نخواهیم داشت و قطعاً در صورتی که ترک فعل مدیران موجب تضییع حقوق عامه شود، باید پاسخگو باشند و بدون شک در چارچوب قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: گستردگی خدماتی که دستگاه قضایی به سایر دستگاه‌ها و شهروندان ارائه می‌دهد، بسیار است و به همین خاطر به دادستان جدید توصیه می‌کنیم که در عین قاطعیت و جدیت در پیگیری امور و نظارت بر حسن اجرای قوانین، با سایر دستگاه‌ها نیز تعامل سازنده داشته باشد، زیرا در سایه این تعاملات و همکاری‌ها مسائل و مشکلات مرتفع خواهد شد.

 در پایان این مراسم از تلاش‌ها و زحمات حجت السلام  مسعود محمدزاده تقدیر و حجت الاسلام محمد تقی زاده به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار