مجوز رژیم صهیونیستی برای صادرات سامانه‌های ضدپهپادی به اوکراین

رژیم صهیونیستی برای اولین بار از آغاز جنگ در اوکراین، مجوز صادرات و فروش سامانه‌های پدافندی ضدپهپادی به اوکراین را صادر کرد.

پایگاه صهیونیستی«واللا»  فاش کرد که مقامات اسرائیلی برای کمک به اوکراینی‌ها به منظور مقابله با آنچه مقامات صهیونیستی و اوکراینی حملات روسیه با استفاده از پهپاد‌های ایرانی به نیروگاه‌های برق و تاسیسات زیربنایی می‌نامند، دو مجوز صادرات امنیتی برای فروش سامانه‌های دفاعی ضدپهپادی به اوکراین صادر کردند.

به نظر می رسد این اقدام شکستی در بی طرفی طولانی مدت این رژیم در درگیری باشد.

سه مقام اسرائیلی و اوکراینی به آکسیوس مدعی شدند:« مجوزها برای سیستم‌های پارازیت ضدپهپاد تایید شده است که می‌تواند به اوکراین در مقابله با پهپادهای ساخت ایران که توسط روسیه مستقر شده‌اند، کمک کند.»

رژیم صهیونیستی قبلاً از پیوستن به متحدان غربی خود درباره هر اقدامی که می‌تواند به روابطش با روسیه آسیب برساند، اجتناب کرده بود.

این رژیم پیش از این درخواست کی‌یف را برای ارائه سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین به این کشور رد و همچنین از پیوستن به آمریکا و دیگر کشورهای غربی در اعمال تحریم‌ها علیه روسیه خودداری کرده بود.

بر اساس گزارش شورای روابط خارجی آمریکا این کشور به تنهایی تقریباً ۴۶.۶ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین از آغاز جنگ تا ژانویه ۲۰۲۳ در کنار حدود ۳۰ میلیارد دلار کمک غیرنظامی ارائه کرده است.

کی‌یف سومین واردکننده بزرگ سلاح در جهان در سال ۲۰۲۲ بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرد حسابی
۱۱:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
هه هه هه ...
آخرین اخبار