طرح کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در جاده‌ها، نوروز برای ناوگان عمومی اجرا می‌شود.

سرهنگ جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران گفت: در راستای کاهش سوانح در تعطیلات نوروز به عنوان یکی از بازه‌های زمانی پرتردد طرح کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در جاده‌ها، نوروز برای ناوگان عمومی اجرا می‌شود.

او افزود: با توجه به ابلاغیه کاهش سرعت، تمام دوربین‌ها براساس این طرح اصلاح شده اند و اعمال جریمه می‌کنند.

سرهنگ جهان تاب گفت: مسافران نیز ضمن زمان بندی مناسب سفر خود در بازه‌های نوروزی به رعایت نکات ایمنی اهتمام ورزند و رانندگان در طول مسیر هر ۳ ساعت یکبار در مجتمع خدمات ایستگاهی بین راهی استراحت کوتاه کنند.

او افزود: سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان، که به اختصار به آن سامانه سپهتن نوین می‌گویند، به منظور نظارت و کنترل بهینه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برنامه ریزی شده است و در اختیار پلیس راه و راهداری استان قرار گرفته است.

جهان تاب گفت: این سامانه از طریق دستگاهی که روی خودرو نصب می‌شود به طور مداوم اطلاعات تعریف شده خودرو مانند مشخصات گواهینامه راننده، سرعت وسیله نقلیه و ساعت کارکرد را به مرکز پلیس راهور ارسال می‌کند. به این ترتیب با کنترل آنلاین تمام خودرو‌های عمومی و نظارت بر رعایت قوانین رانندگی باعث کاهش تلفات جاده‌ای می‌شود.

او افزود: تلفات جاده‌ای به علل اشتباهات انسانی و غیر انسانی رخ می‌دهد، این سامانه با نظارت بر روی علل انسانی از جمله خواب آلودگی و رانندگی با سرعت غیر مجاز عملکرد راننده را ارزیابی کرده و در صورت اهمال کاری وی را اعمال قانون می‌کند.

سرهنگ جهان تاب گفت: در تعطیلات نوروز در صورت مشاهده تخلف رانندگان، خوردوی فرد خاطی متوقف و ۱۳ فروردیت ترخیص می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.