مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: امسال آهوان سایت تکثیر و پرورش آهوی مغان در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شدند.

حسن قاسم‌پور گفت: همچنین برای نخستین بار در استان چهار راس گوزن زرد ایرانی جهت تکثیر و احیا به سایت فندقلوی نمین انتقال داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل می گوید: منطقه شیروان دره به مساحت ۹ هزار هکتار به عنوان منطقه شکار ممنوع به ثبت رسید و امیدواریم در سال آینده منطقه شکار ممنوع دربند مشکول شهرستان کوثر به عنوان منطقه حفاظت شده تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قرار بگیرد.

او با اشاره به ضرورت تامین حقابه تالاب‌های استان گفت: موضوع ثبت تالاب میل و مغان در کنوانسیون رامسر نیز در حال نهایی شدن است.

قاسم پور در زمینه اقدامات انجام شده در بخش محیط زیست انسانی در استان می گوید: صدور مجوز فعالیت ۲ آزمایشگاه معتمد محیط زیست در زمینه هوا و صدا، برگزاری مستمر کارگروه‌های پسماند در استان، برگزاری دوره آموزشی ویژه شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستا، ارسال ۹۷ تن انواع پسماندهای ویژه و صنعتی اردبیل به مراکز امحای مجاز و صدور ۸۰۳ مورد مجوز احداث واحد تولید، صنعتی و خدماتی از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل مجموع اعتبارات جذب شده امسالرا ۸۲ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: برای تجهیز پاسگاه‌های محیط‌بانی و ادارات حفاظت محیط زیست استان در مجموع ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و تهیه تجهیزات اطفای حریق، بی‌سیم دیجیتال و تجهیزات مرتبط با کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار داده شده است.

او با اشاره به فعالیت محیط‌بانان استان در تعطیلات نوروز می گوید: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در این ایام نیز در پاسگاه‌های محیط‌بانی حضور دارند و گشت و کنترل مستمر در مناطق حفاظت شده و آزاد انجام می‌شود.

قاسم پور از دوستداران طبیعت خواست هرگونه موارد تخلف در حوزه محیط زیست را به شماره ۱۵۴۰ گزارش دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.