سرپرست پارک ملی تندوره گفت: در جهت جلوگیری از فروش غیر مجاز گونه‌های جانوری، پایش پرنده فروشی‌های درگز توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست انجام شد.

مدثر تیموری سرپرستپارک ملی تندوره گفت: در این پایش‌ها فردی که اقدام به نگهداری غیر مجاز تعداد ۴ قطعه پرنده شاه طوطی نموده بود دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: پایش مراکز خرید و فروش پرندگان زینتی و مکان‌های عرضه ماهی‌های زینتی بویژه در آستانه سال جدید به جهت جلوگیری از خرید و فروش حیات وحش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید نظارت‌ها و پایش‌های مستمری در این حوزه به منظور پیشگیری از تخلفات صورت گیرد.

تیموری بیان کرد: هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی مطابق قوانین ممنوع بوده و با متخلفین براساس موازین قانونی برخورد خواهد شد.

وی در پایان از شهروندان در خواست نمود؛ با توجه به نقشی که حیات وحش در چرخه طبیعت دارند در حفاظت و صیانت از آن‌ها با محیط زیست همکاری نموده و از خرید و نگهداری این حیوانات بویژه گونه‌های گیاهی و جانوری حفاظت شده مانند سمندر لرستانی، لاله واژگون، مار آبی، لاکپشت و. خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به محیط زیست از طریق شماره تلفن ۰۵۱۴۶۲۲۲۲۸۴ یا ۰۹۱۵۳۳۲۵۲۳۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.