دولت فرانسه تظاهرات علیه سیاست‌های مکرون را در میدان کنکورد پاریس ممنوع اعلام کرد.

میدان کنکورد پاریس که به نماد اعتراضات علیه سیاست‌های دولت مکرون به ویژه پس از بی اعتنایی به رای مجلس و استفاده از ماده ۴۹.۳ برای به تصویب رسانده لایحه اصلاحات قانون بازنشستگی تبدیل شده از امروز شنبه با غرق نیرو‌های ضد شورش از هر گونه تجمعی خودداری شده است.

دولت و پلیس فرانسه علت این کار را نزدیکی میدان کنکورد به ساختمان مجلس ملی فرانسه عنوان کرده است در حالی که از میدان کنکورد پاریس تا محل ساختمان مجلس فاصله‌ای حدودا سیصد متری دارد.

دولت فرانسه پیش از این نیز در جریان اعتراضات جنبش ضد سرمایه داری (جلیقه زردها) تظاهرات در خیابان شانزه لیزه را که به نماد اعراضات آن جنبش تبدیل شده بود ممنوع کرد.

در طی دو شبانه روز گذشته تظاهرات علیه سیاست‌های مکرون در میدان کنکورد بیش از ۳۰۰ نفر دستگیر شده اند. دولت فرانسه پس از سه ماه اعتراضات اکثریت مردمی و مخالفت با لایحه اصلاحات قانون بازنشستگی و نیز رد این لایحه در مجلس با تمسک به تبصره ۳ ماده ۴۹ قانون اساسی این لایحه را به قانون تبدیل کرد.

استفاده از این تبصره و ماده قانون اساسی هر چند قانونی است، اما به خاطر اینکه در موارد استثنایی می‌توان از آن استفاده کرد و نوعی سرپیچی از رای مجلس است غیردموکراتیک‌ترین راه ممکن است و مورد اعتراض شدید مردم و احزاب فرانسه قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار