رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از نظارت ویژه بر تأمین، توزیع و قیمت کالا‌های اساسی در آستانه نوروز و آغاز ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

محمدکاظم صادقیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: نظارت ویژه بر تأمین، توزیع و قیمت کالا‌های اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، روغن، تخم مرغ و سایر اقلام پرمصرف، بازدید از انبار کالا‌ها و... از جمله فعالیت‌هایی است که به طور مستمر از سوی  تیم‌های مشترک بازرسی و نظارت استان انجام می‌شود.

او افزود: در این راستا برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه نیز از دیگر اقدامات سازمان در رصد و پایش بازار واحد‌های صنفی و غیر صنفی میباشد.

صادقیان ادامه داد : در ۱۱ ماهه امسال  ۲۸۹۴ فقره گشت مشترک بازرسی انجام و در این راستا ۶۳۰ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶ میلیارد ۴۵۰ میلیون ریال تشکیل داده است.

او با بیان اینکه انجام گشت‌های مشترک با حضور نمایندگان فرمانداری، مرکز بهداشت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، اداره کل استاندارد و ... صورت گرفته است، تاکید کرد: توجه به سود قانونی ۱۵ تا ۲۵ درصد ولزوم رعایت آن توسط بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های صنفی نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور و قیمت گذاری کالا‌ها در مراکز خرید، پاساژ‌ها، بازار‌ها و واحد‌های عرضه وتوزیع کالا از جمله مواردی است که در دستور کار این نظارت‌ها قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گران فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را برای رسیدگی ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.