روابط مسکو و پکن از اتحاد در دوران جنگ سرد بیشتر است

رئیس‌جمهور روسیه با تأکید بر روابط دوجانبه با چین، گفت مسکو و پکن از ایجاد نظم جهانی عادلانه بر اساس قوانین بین المللی حمایت می‌کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مقاله‌ای برای روزنامه مردم چین نوشت مسکو از تمایل پکن برای ایفای نقش سازنده در حل بحران اوکراین استقبال می‌کند.

به گزارش الجزیره، پوتین گفت: «روسیه و چین از ایجاد نظم جهانی عادلانه بر اساس قوانین بین المللی حمایت می‌کنند.»

پوتین افزود: «روابط مسکو و پکن از اتحاد سیاسی-نظامی در دوران جنگ سرد بیشتر است و هیچ محدودیتی ندارد.»

پیش‌تر «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفته است: «ایران، چین، روسیه، کره شمالی و چندین کشور دیگر در حال تقویت روابط خود و تهدید ما در حوزه‌های مختلف هستند و ما بیکار نشسته‌ایم! این نشان می‌دهد که عربستان سعی دارد طرف روسیه و چین را از دست ندهد، زیرا در رویکرد ریاض، آمریکا عزم و اراده کافی برای مقابله با تهدید ایران را ندارد.»

بولتون افزود: «چینی‌ها نیز یک استراتژی مشخص دارند و از آن پیروی می‌کنند، اما ما در آمریکا هر روز از این شاخه به آن شاخه می‌پریم. یکی از بزرگترین برندگان جنگ اوکراین، چین بوده است؛ اگر روسیه پیروز شود و تمامی خاک اوکراین را به دست آورد، این یک پیروزی برای متحد چین خواهد بود و این کشور را هم تقویت می‌کند. اگر هم روسیه شکست سنگینی بخورد، باعث می‌شود وابستگی مسکو به پکن افزایش یابد. در این صورت باز هم چین برنده است!»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
چیزی که آمریکا قبول نداره قوانین بین المللیه
آخرین اخبار