مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از آغاز اجرای تعیین وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی شرکت کننده درطرح سرشماری سال ۱۴۰۱ همزمان با ۱۴ استان دیگر خبر داد.

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون و کار رفاه اجتماعی استان یزد گفت: طرح بر اساس شیوه نامه اجرایی تعیین وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی ارسالی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اتباع ذکور دارنده برگه سرشماری و بازشماری سال ۱۴۰۱ معتبر تا ۳۱ مهرماه که در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال باشند به مرحله اجرا گذاشته شده و اتباع مکلف به ثبت نام در سامانه کانون نوبت خارجی به نشانی kanoonnobat.ir هستند.

او تصریح کرد: این طرح تا ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۲ ادامه دارد و اتباع مشمولی که در این طرح شرکت نکنند از خدمات بعدی محروم شده و با اتباع متخلف و کارفرمایان آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: برای تامین نیاز کارفرمایان متقاضی به خدمات اتباع خارجی و استفاده صحیح از توان نیروی کار و با هدف قانونمند نمودن اقامت و اشتغال آنها، تعیین وضعیت شغلی اتباع فوق الذکر از سوی هفت دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان انجام می‌گیرد.

فلاحتی خاطر نشان کرد: براساس ماده ۱۸۱ قانون کار و بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارفرمایانی که اتباع خارجی بدون پروانه کار (کارت کار) و یا اتباع بیگانه را در فعالیتی به غیر از آنچه در پروانه کار آن‌ها ذکر شده را بکار گیرند مجرم محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.