فلسطینیان در اعتراض به برگزاری نشست سازشکارانه شرم الشیخ تظاهرات برگزار کردند.

ده‌ها فلسطینی در اعتراض به برگزاری نشست شرم الشیخ، در مرکز شهر رام الله تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش الجزیره، شرکت کنندگان در این تظاهرات که به برخی از گروه‌های فلسطینی وابسته بودند، شعار‌هایی در محکومیت حضور هیئت فلسطینی در این نشست به همراه هیئت اسرائیلی با نظارت آمریکا، مصر و اردن سردادند.

به دعوت مصر مقامات ارشد سیاسی و امنیتی اردن، رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا در شرم الشیخ مصر در اقدامی نمایشی برای پیشبرد آنچه تفاهم حاصل شده در عقبه، اردن در ۲۶ فوریه ۲۰۲۳ خواندند، دیدار کردند.

در بیانیه پایانی این نشست ادعا شده است: «طرفین تعهد خود را برای پیشبرد امنیت، ثبات و صلح برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها مجدداً تأیید کردند و ضرورت تنش‌زدایی در میدان، جلوگیری از خشونت‌های بیشتر و همچنین پیگیری اقدامات اعتمادسازی و افزایش اعتماد متقابل را تأیید کردند.»

این نشست همچنین بدون محکوم کردن اقدامات تنش زای رژیم صهیونیستی می‌افزاید: «اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین بر آمادگی و تعهد مشترک خود برای تلاش فوری جهت پایان دادن به اقدامات یکجانبه به مدت ۳ تا ۶ ماه تاکید کردند. این شامل تعهد اسرائیل برای توقف بحث در مورد واحد‌های شهرک سازی جدید به مدت ۴ ماه و توقف مجوز هرگونه پایگاه به مدت ۶ ماه است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار