مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سه تن مواد غذایی فاسد، از مراکز تولید، عرضه و توزیع در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در قالب طرح سلامت نوروزی کشف و معدوم شد.

ابوالفضل آهی مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت که در قالب این برنامه تشدید نظارت‌های بهداشتی و کنترل عوامل محیطی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا در تعطیلات نوروز انجام می‌شود.

او افزود: در راستای اجرای این طرح روز گذشته هزار و ۳۶۴ مورد بازدید توسط ۳۵ گروه بازرسی با حضور ۴۰ کارشناس بهداشت محیط از مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور انجام شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت نیشابور ادامه داد: در این بازدید‌ها ۴۶ متخلف از قوانین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و پنج واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

آهی بیان کرد: کنترل مسائل ایمنی در پمپ بنزین‌ها، پاساژها، بانک‌ها و پایانه‌های مسافربری به ویژه در خصوص نحوه رعایت دستورالعمل‌بهداشتی از دیگر فعالیت‌های طرح سلامت نوروزی به شمار می‌رود و از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مراتب را با شماره ۱۹۰ در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.