روسیه و چین پس از دیدار ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ در مسکو خواستار از سرگیری سریع اجرای برجام شدند.

چین و روسیه سه‌شنبه در بیانیه مشترکی تاکید کردند: طرف‌ها بر اهمیت ازسرگیری اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای با ایران و اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در سریع‌ترین زمان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، در این بیانیه آمده است: مسکو و پکن از همه اعضای برجام می‌خواهند تا برای تسهیل رسیدن به نتیجه‌ای مثبت از مذاکرات احیای برجام تصمیم‌های سیاسی اتخاذ کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: روسیه و چین از عادی‌سازی روابط میان عربستان و ایران که از طریق گفتگو بدست آمده است، استقبال می‌کنند.

پس از امضای برجام در سال ۱۳۹۴ با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه، به عنوان کشوری مسئولیت پذیر، تعهدات خود را بدون عیب و نقص اجرا کرد و این مساله در ۱۶ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تائید قرار گرفت. اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵) و پس از چند اقدام مقدماتی، نهایتاً با اتخاذ مواضع مغایر با مفاد برجام، با خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۸ می ۲۰۱۸)، در دو مرحله تحریم‌های ثانویه آن علیه ایران بازگردانده شد. چندین دور مذاکره طی این سالها با کارشکنی کشورهای غربی و اتهام زنی علیه تهران و در خواست های فرابرجامی بی نتیجه مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
ممنون چقد خوبن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
روسیه ؟؟؟؟ وخوبی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
دروغی بیش نیست اینها مخصوصا روسها اصلا دوست ندارن توافقی انجام شه
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۶:۰۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
چی شده که این کشورهاکاسه داغترازاش شده اند آیا اینها هم نمی خواهند ایران اتمی شودهمیشه متوسط باشدکه هرزمان یاغرب یاشرق خواستندبهره گیری کنندایران بایدباتمام توان به قدرت هسته ای خودش ادامه دهدوکارراتمام کندوازاین برجام تحمیلی خارج شود.به غیرازاین باشدایران به عصرهجرخواهدگشت ملت پشتیبان شماست باقدرت پیش بروید دلتان ترس رله ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
چشم جناب خوب شد یادآوری کردی آخه کم کم داشتن میترسیدن خخخخ
عزیزجان ما از هسته ای فقط انرژی میخوایم و رادیو دارو و... نه بمب اتم ! اصلا بمب اتم را رهبر حرام اعلام کرد !
Finland
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
همش الکیه . خبری نیست همین فرمون برید جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
انشالا شر این گرانی های بی امان ازسر مردم رنج کشیده ما کم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
سلام شیروزردچوبه برای ویروس کرونا خوب است و اینکه حالاکه به من ظلم کردن .نفرین میکنم آنها که حق من که کارگرم را 50درصد از نظر خدایی باید برای من زیاد میکردن ولی نکردن و اینکه برای افراد بی خانمان دولت باید در روستاها خانه های موقت بسازد .ایانمیدانید که خداوندمیبیند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
نه خدا نمیبینه الکی دلت را خوش نکن
Iran (Islamic Republic of)
حسین شرافت
۱۱:۰۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
چین را نمیدونم ولی تاثیر گذارترین کشوری که در برجام کارشکنی کرد و باعث این همه ضرر و زیان و بدبختی برا مردم ایران شد و حتی بازم داره کارشکنی میکنه همین روسیه است. حالا تصور کنید اینایی که در ایران بودند مذاکره کننده های ایرانی چقدر دانایی و فهم و کمال دارند که همین روسیه را انتخاب کردند که نظرات و و مباحث ما را با طرف امریکایی رد و بدل کنند تصور کنید گفته های مارا چطوری و با چه تغییراتی ب طرف امریکایی میرساندند و نظرات و گفته های امریکایی ها را چطوری ب ما میرساندند واقع اعجاب اوره چه میانجی انوقت ما ملت نشستیم و امید بستیم که برجام ب نتیجه برسه !!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
لطفا عزیزان هموطن مطالعه بیشتری داشته باشند تا نظر مستند و متقن ارائه کنند. این تحلیل دقیقا از همان تحلیل‌هایی است که ذوب شدگان در تفکرات غربی با پروپاگاندا به خورد عوام می‌دهند و نیز مورد حمایت مثلا انقلابی هایی است که اساسا با هرگونه مذاکره با آمریکا مخالفند. منافع ایران باید با حفظ استقلال و عزت و اقتدار مورد مذاکره در هر زمینه و با هر طرفی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
به غیر مسائل دیگه ، روسیه هم کم قانون ضد ایرانی و تو سازمان بین الملل و خیلی از موارد دیگه را وتو کرد که بعضیهاشون را اگه وتو نکرده بود هزینه زیادی برای کشورمون داشت!
مقایسه نمیکنم ایران را با عربستان ولی مگه بن سلمان کم دلار ریخت تو حلق آمریکا و... که ضدش قانونی ویا فشاری تصویب نشه؟؟!
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
برجام را احیا کنن که ایران بمب اتم درست نکنه بعد یه اکراین دوم بشه؟
هیچ وقت برجام را امضا نکنید وبال مردم گردن شماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
سریع ترین زمان بعد از جنگ جهانی سومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
ما که یه روز می‌میریم.
حداقل شرافتمندانه بمیریم.
آخرین اخبار