مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، ۵ هزار و ۳۳۰ تن انواع کود شیمیایی به منظور تقویت اراضی زراعی بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

رسول سعیدیان مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: این میزان کود شیمیایی که شامل چهار هزار و ۵۰۰ تن اوره، ۸۰۰ تن فسفات و ۳۰ تن پتاس است توسط کارگزاری‌های مجاز در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده که در بخش اوره یک هزار و ۲۵۰ تن تحویل مربوط به ماه جاری است.

وی ادامه داد: فرآیند توزیع کود در حال حاضر بصورت الکترونیکی است و حوالە مذکور از طریق مراکز جهاد کشاورزی صادر خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد اضافه کرد: سامانە صدور حوالە الکترونیکی به صورت یکپارچە و کشوری و از ۶ اسفند سال جاری بازگشایی شده که با توجە بە پهنای باند سامانە مذکور، کاهش سرعت اینترنت باعث ازدحام کشاورزان به صورت موقت شد و طی روز‌های آینده کاهش خواهد یافت.

سعیدیان با تاکید بر اینکه کود مورد نیاز کشاورزان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت، یادآور شد: در سال زراع جاری بیش از ۵۲ هزار هکتار گندم دیم، هفت هزار و ۶۳۰ هکتار گندم آبی، ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار جو دیم و ۷۰۰ هکتار جو آبی کشت شدە است.

وی تاکید کرد: تمهیدات لازم بمنظور تدارک و خرید به موقع کود‌های شیمیایی بطور مستمر توسط کارگزاران کودی در حال انجام است و مراکز خدمات جهاد کشاورزی مسقر در مراکز دهستان‌ها در اسرع وقت نسبت بە صدور حوالە الکترونیکی کود اقدام می‌کنند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.