نمایشگاه صنایع دستی در قالب ۶۰ غرفه در سیرجان در حال برگزاری است.

نمایشگاه صنایع دستی در سیرجان با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این مراسم گفت: امروز اولین نمایشگاه صنایع دستی استان کرمان در ایام نوروز  ۱۴۰۲در شهرستان سیرجان افتتاح شد که نمایشگاهِ بسیار خوب وارزشمندی است و هنرمندان خلاق و چیره دست شهر جهانی سیرجان در این نمایشگاه حضور دارند.

او افزود: در این نمایشگاه ۶۰ غرفه صنایع دستی پیش بینی شده است و هنرمندان، محصولات خودشان را به میهمانان و مسافران نورزی که به شهرستان سیرجان وارد می شوند، ارائه می کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان  ضمن اشاره به اهمیت شناسایی فضاهای تاریخی و فرهنگی استان بیان کرد: در مجموع  ۱۵ بازارچه صنایع دستی در شهرهای مختلف استان در قالب۴۰۰ غرفه در تمام فضاهای تاریخی و فرهنگی استان دائر شده است و مسافران ضمن بازدید از بناهای تاریخی و فرهنگی استان  می توانند محصولات و صنایع دستی ارائه شده را به عنوان سوغات خریداری کنند. 

یعقوبی پور، فرماندار سیرجان نیز با اشاره به آمادگی شهرستان سیرجان در ایام نوروز گفت: این نمایشگاه گوشه ای از ظرفیت های هنری و صنایع دستی شهرستان سیرجان و استان را در معرض دید عموم قرار داده است. 

اوافزود:در ایام تعطیلات نوروزی علاوه بر هتل ها و میهمانپذیرها، بیش از ۴۰ واحد آموزشی به اضافه نماز خانه ها و سالن های ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده که ظرفیت ۱۵ هزار مسافر در هر مرحله ایجاد شده است.

نمایشگاه صنایع دستی در سیرجان دارای ۶۰ غرفه متنوع صنایع دستی است که تا ۱۲ فروردین برای بازدید مردم و مسافران نوروزی در  پارک مسافر سیرجان دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار