رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته تا کنون، تعداد ماموریت های اعزامی اورژانس این استان یک هزار و ۲۷۸ مورد بود که ۸۳۰ مصدوم به بیمارستان های زنجان منتقل شدند.

حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه در بازه زمانی ۲۴ اسفند پارسال تا کنون یک هزار و ۱۳۸ مورد بازرسی از اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی استان توسط کارشناسان انجام شده است افزود: ۱۹۱ مورد نیز بازرسی و بازدید توسط مدیران دانشگاه انجام گرفته است.

این مسئول ادامه داد: طی مدت یاد شده سه هزار و ۹۳۰ مورد تماس دریافتی با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شده است.

وی، با بیان اینکه در همین بازه زمانی ۲۳۷ مورد موالید در بیمارستان های استان ثبت شده است، گفت: هفت هزار و ۱۴۶ نفر نیز برای دریافت خدمات مورد نیاز به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی استان مراجعه کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: در همین مدت ۲۸ هزار و ۲۴۵ نفر بصورت سرپایی به اورژانس بیمارستانی این استان مراجعه کرده‌اند و شمار جراحی های انجام گرفته نیز ۷۸۸ مورد بوده است.

وی ۳۸ مورد بازدید از داروخانه های استان را یادآور شد و گفت: طی مدت یاد شده به ۳۰ مورد شکایات مردمی پاسخ داده شده است.

بختیاری خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها تلاش شده است تا مشکلی در دریافت خدمات مورد نیاز عموم مردم در تعطیلات نوروزی بوجود نیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.