مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: از ۱۵ اسفندماه پارسال و آغاز سفر‌های نوروزی، تاکنون یک میلیون و هفتصد هزار گردشگر به استان سفر کرده اند.

 محمد محسنی گفت: این شمار نسبت به پارسال حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او گفت: مقصد بیشتر گردشگران ورودی به استان، جزایر، قشم، کیش، هرمز و شهر بندرعباس است.

محسنی گفت: ظرفیت هتل ها، مهمانپذیر‌ها و اقامتگاه‌های رسمی شش هزار نفر در شبانه روز است که اکنون به طور کامل پر شده است.

او گفت: با توجه به پیش بینی افزایش مسافرت‌ها به استان، امسال در مجموع برای اسکان ۵۰ هزار نفر در شبانه روز تدارک دیده شده است که شامل اسکان فرهنگیان، اسکان در بوستان‌ها و اقامت گاه‌های غیر رسمی است.

برچسب ها: نوروز 1402 ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۲:۵۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
با احترام خدمت تمام دوستانی که واسه تفریح تو بوستان ها ساکن میشن باید بگم واقعا این جور سفر کردن واقعا تو روحیه آدم تاثیر داره ؟ مگه میشه تو گرمای بندر و بعضا شنا در خلیجِ (جانم فارس) بدون حمام سر کرد؟ دستشویی چطور؟ بخدا اینطور مسافرت کردن آدم رو خیلی خسته می‌کنه و هزار جور احتمال هم وجود داره؟ مثل مریضی و خستگی در حین رانندگی و تصادف و بعضی اوقات دزدی گوشی های همراه .
من که سفری که قراره واسه چند روز طول بکشه و اسکانش تو پارک باشه رو اصلا جایز نمیدونم و تو خونه موندن و یا حتی کار کردن رو به یه همچین مثلا سفری رو ترجیح میدم.
طرف یه باک بنزین میزنه و از خونه یه چادر و چند تا پتو و یِکَم برنج و مرغ و خوراکی برمی‌داره و حتی آب رو هم از حیاط خونه‌ش تو دَبه پُر می‌کنه و مثلا میره سفر و کل خرجش میشه همون بنزین و بعد چند روز با مریضی و خستگی بر‌میگرده و باید پول گرفتن مسافرخانه رو خرج دکتر کنند و ...