اوکراین: بیش از یک هزار نظامی روسی در شبانه روز گذشته کشته شدند

مقامات کی یف مدعی کشته شدن یک هزار نظامی روسی و دفع حملات نیرو‌های این کشور در باخموت شده‌اند.

جنگ اوکراین در حالی سیزدهمین ماه خود را سپری می‌کند که تمرکز فعلی نبرد میان دو طرف بر شهر باخموت در منطقه دونباس است. گرچه نیرو‌های روسی به دلیل توان توپخانه‌ای بالاتر که بیش از ۶ برابر طرف اوکراینی است، دست بالا را در میدان نبرد دارند، اما کی یف نیز به واسطه قرار گرفتن در فاز تدافعی و کمک‌های نظامی غرب در حال مقاومت برای حفظ باخموت است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اوکراین مدعی شد طی شبانه روز گذشته موفق به دفع حملات نیرو‌های روسی در مناطق لیمان، آودیوکا، مارینکا، و شاختارسک شده است. همچنین اوج حملات نیرو‌های روسی در منطقه باخموت نیز دفع شد. طی این مدت یک هزار و ۲۰ نظامی روسی کشته شده و خسارات زیادی به ادوات نظامی این کشور وارد شد.

رئیس ستاد کل ارتش اوکراین درباره شرایط جبهه‌های نبرد گفت: گرچه از شدت نبرد در باخموت کاسته شده است، اما دشمن تهاجم خود به این شهر را متوقف نکرده است. روسیه برای افزایش کنترل خود بر شرق اوکراین به دنبال اشغال باخموت است.

نیرو‌های اوکراینی طی شبانه روز گذشته ۸۰ حمله نیروی‌های روسی را دفع کرده اند. با این حال، تاکنون مقامات روسی ادعا‌های کی یف را در این زمینه تایید نکرده اند.

الکساندر سرکسی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین اعلام کرد نیرو‌های تحت امر وی به زودی از فاز تدافعی خارج و عملیات‌های خود برای آزادسازی مناطق اشغالی را آغاز خواهند کرد. ما شاهد آن هستیم که گروه واگنر، پیمانکار نظامی روسیه اکنون بخش قابل توجهی از توان خود را از دست داده است.

کی یف در نظر دارد همزمان با پایان زمستان و رسیدن تسلیحات غربی به ویژه تانک، عملیات تهاجمی خود به منظور آزادسازی مناطق شرقی این کشور را آغاز کند. این در حالی است که روسیه در حال ایجاد استحکامات در مناطقی هستند که به تازگی به خاک خود ضمیمه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۲۳:۵۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
خداروشکر انشالله همه روسیه نابود بشه .مطمئن بودم روسیه تواین جنگ شکست میخوره ،،،چه حماقتی کرد پوتین وارد این جنگ شد
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۳:۱۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
انشاالله اکراین شکست میخوره..نه به این خاطر که روسیه خوبه یا اکراین اوفه فقط بخاطر اینکه این شکست اکراین به نفع ایران هست و باعث تضعف ناتو میشه...مگر اینکه دوست داشته باشی ایران رو ناتو محاصره کنه و ایران تجزیه بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
زلنسکی سگیونیسم مثل اربابش دروغ میگہ
گمشو احمق خاک برسر گند زدی بہ اکراین و مردم اکراین آوارہ کردی بخاطر اربابت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
زلنسکی فکر میکنه داره فیلم بازی میکنه که همش دروعه حالا هم هی دروع میگه
Netherlands
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
روسیه باید تلافی کنه
آخرین اخبار