مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میانگین ذخیره خون هفت روز است، گفت: هم‌اکنون ذخیره خون در استان به ۵.۲ روز کاهش یافته است.

حسین هاشمی اظهار داشت: همزمان با تعطیلات نوروزی، میزان اهدای خون در چهارمحال و بختیاری کاهش یافته است و همچنین با توجه به افزایش سفر‌ها و حوادث، میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی افزایش دارد.

وی افزود: هم‌اکنون در استان در گروه خونی B و همچنین پلاکت با کمبود مواجه هستیم و با اهدای مستمر خون می‌توان این کمبود را جبران کرد.

هاشمی اظهار داشت: از روز دوم فروردین‌ماه امسال تاکنون ۵۵ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های این مرکز مراجعه کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان گفت:هم‌اکنون پایگاه انتقال خون شهرکرد و بروجن روز‌ها از ساعت ۷:۳۰ دقیقیه تا ۱۳:۳۰ دقیقه آماده خون‌گیری از روزه‌داران است.

هاشمی تصریح کرد: خون‌گیری در زمان افطار نیز از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه عصر تا ۱۲ شب انجام می‌شود و هم‌اکنون پایگاه انتقال خون فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه، بروجن و شهرکرد همه روزه، مرکز بن در روز پنجشنبه و در شهرستان اردل و لردگان فعال می‌باشد.

وی ادامه داد: ۳۵۰ بیمار تالاسمی در استان ماهانه به دریافت یک تا دو بار خون نیاز دارند که تامین خون مورد نیاز این بیماران و همچنین سایر بیماران بیمارستانی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار