نماینده مردم شهرستان‌های فریمان گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۱۲۰ میلیارد تومان برای خرید اراضی باقیمانده شهرک صنعتی شماره پنج مشهد اختصاص داده است.

احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم شهرستان‌های فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه روز شنبه در مراسم بهره برداری از یک واحد تولیدی شیشه فلوت در شهرک صنعتی کاویان فریمان گفت: شهرک صنعتی شماره پنج مشهد که در اراضی جاده فریمان - مشهد قرار داد با وسعت هزار و ۵۰۰ هکتار بزرگترین شهرک صنعتی استان است که فرصت بهره گیری از زمین مناسب را برای واحد‌های صنعتی در استان فراهم می‌کند.

او افزود: در حوزه انتخابیه فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه ۶ شهرک صنعتی قرار دارد که پویاترین آن‌ها شهرک صنعتی کاویان است که ۶ سال قبل در این شهرک هزار نفر شاغل بودند، اما اکنون میزان اشتغال در آن به هشت هزار نفر رسیده است.

نماینده مردم شهرستان‌های فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه ادامه داد: شهرک صنعتی کاویان هنوز ظرفیت توسعه صنعتی دارد، کریدور اصلی و گذرگاه مسیر افغانستان و کشور‌های آسیای میانه از این شهرک است و نقطه تلاقی بسیار مهمی بین ریل، جاده و خطوط انتقال گاز به شمار می‌رود، در واقع سرمایه گذاری کلان و توسعه زیرساختی قابل توجهی برای این مسیر انجام گرفته است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: شرکت ایران خودرو خراسان نیز در شعاع ۲۵ کیلومتری شهرک صنعتی کاویان قرار گرفته است و دسترسی به مواد اولیه تولیدات صنایع معدنی، مسیر ریلی، حوزه پساب شهری، تصفیه خانه و نزدیکی به مشهد از دیگر مزیت‌های شهرک صنعتی کاویان است.

او از وزیر صنعت معدن و تجارت خواست مساعدت لازم را در خصوص تخصیص زمین برای راه اندازی واحد تولیدی ذوب و ورق فولادی در شهرک صنعتی کاویان انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار