رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان استان قزوین گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در بازار استان ۸۵ هزار تومان است

نصرالله حیدری رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان استان قزوین گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در بازار استان ۸۵ هزار تومان است و فروش این محصول به گران‌تر از این قیمت تخلف صنفی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در ضمن قیمت هیچ‌کدام از انواع شیرینی‌های خشک،‌تر و شیرینی‌های سنتی قزوین در سال جدید نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و اگر هم بخواهیم تغییری در قیمت‌ها داشته باشیم، این تغییر با تصویب اتحادیه و اتاق اصناف بعد از ۱۳ فروردین‌ماه اعمال خواهد شد و هنوز برنامه‌ای برای تغییر قیمت شیرینی در استان نداریم.

حیدری درباره وضعیت بازار شیرینی‌های سنیتی قزوین در ایام عید نوروز تصریح کرد: با توجه به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان امسال بازار شیرینی‌های سنتی قزوین مناسب نبود و مانند سال‌های گذشته از خرید شیرینی‌های سنتی قزوین استقبال نشد.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان استان در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به وضعیت تولید و توزیع شیرینی در استان قزوین گفت: با توجه به اینکه شیرینی‌های سنتی قزوین از نظر اندازه کوچک و میزان کالری پایین‌تری دارند، می‌توان با تبلیغات مناسب روی این شیرینی‌ها بازار آن‌ها را در کل کشور و حتی کشور‌های خارجی توسعه داد.

حیدری افزود: تنوع شیرینی‌های سنتی قزوین در بین شهر‌های ایران کم‌نظیر است و در ضمن برخی انواع شیرینی‌های سنتی قزوین از جلو باقلوالوزی، نان نخودی و نان پسته‌ای (نازک) از شهرت بالایی در کشور برخوردار هستند و همچنان نیاز داریم که با تولید محتوا‌های تبلیغاتی این نوع شیرینی‌های سنتی را به مردم ایران و جهان معرفی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.