آمریکا: ده‌ها میلیون دلار در غنا سرمایه‌گذاری می‌کنیم

معاون جو بایدن در سفر به غنا از سرمایه‌گذاری آمریکا در این کشور آفریقایی خبر داد.

چین یکی از بزرگترین کشور‌هایی است که اقدام به سرمایه‌گذاری گسترده در آفریقا کرده است به طوری که هم‌اینک بیش از یک میلیون چینی در حال کار بر روی پروژه‌های پکن در قاره سیاه هستند. همین موضوع باعث افزایش نگرانی‌های غرب درباره گسترش نفوذ این کشور در این قاره شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «کامالا هریس» معاون «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در سفر یک هفته‌ای خود به قاره سیاه امروز (دوشنبه) وارد غنا شد.

هریس در سخنرانی خود در فرودگاه این کشور و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «واشنگتن طی سال آتی میلادی در نظر دارد ۱۳۹ میلیون دلار در غنا سرمایه‌گذاری کند.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در سفر یک هفته‌ای خود به آفریقا، بعد از غنا به تانزانیا و زامبیا نیز سفر کند. این در حالی است که در اوایل ماه جاری میلادی (مارس) «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در سفر به اتیوپی و تانزانیا، از کمک بشر دوستانه ۱۵۰ میلیون دلاری ایالات متحده به کشور‌های ساحل آفریقا خبر داد.

قرار است هریس امروز با «نانا آکوفو آدو» رئیس‌جمهور غنا دیدار و گفت‌وگو کند. وی قرار است وعده کمک یکصد میلیون دلاری به منظور ایجاد ثبات و امنیت در کشور‌های بنین، ساحل عاج، غنا، گینه، و توگو را اعلام کند.

دفتر معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: «قرار است هریس وعده ارائه کمک‌هایی به منظور ایجاد ثبات و مقابله با افراط‌گرایی را در ساحل غربی آفریقا ارائه کند.»

همچنین قرار است واشنگتن اقدام به استقرار یک مشاور به منظور مدیریت بدهی‌های غنا کند. این کشور آفریقایی تا پایان سال ۲۰۲۲، بیش از ۲۹ میلیارد دلار بدهی خارجی داشت. این در حالی است که با افزایش نرخ بهره و تشدید تورم در این کشور شرایط مالی این کشور بحرانی است.

چین با نزدیک به ۲ میلیارد دلار طلب، بزرگترین طلبکار کشور غنا محسوب می‌شود. آمریکا پکن را متهم به مقروض کردن کشور‌های آفریقایی با هدف افزایش نفوذ خود در قاره سیاه می‌کند. این در حالی است که چین بار‌ها اعلام کرده است به دنبال سرمایه‌گذاری به منظور توسعه آفریقاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
سلام، ذکر قاره سیاه شایسته یک مسلمان نیست، میتوان به خصوصیات دیگر این قاره اشاره کرد بجای ذکر رنگ پوست. ممنون
آخرین اخبار