اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور نیازمند بودجه است

معاون راهداری گفت: ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای رفع نقاط حادثه خیز بودجه اختصاص یابد چراکه اصلاح این نقاط در جاده‌ها نیازمند بودجه است.

آقای رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سالانه ما طبق یک فرآیند نقاط حادثه خیز را شناسایی می‌کنیم.

به گفته او، پروژه‌های ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز تنوع زیادی دارد و از اجرای حفاظ بتنی گرفته تا اصلاح شیب شیروانی را در برمی‌گیرد، به طوریکه تاکنون ۵۰۰ کیلومتر حفاظ بتنی در راه‌های کشور اجرایی شده که مهم‌ترین آن حفاظ بتنی اتوبان تهران قم به طول ۳۲۵ کیلومتر است.

اکبری گفت: در ادامه طرح ایمن‌سازی جاده‌ها، ۲۰۰ کیلومتر روشنایی در محور‌های مختلف آماده بهره‌برداری است.

معاون راهداری کشور گفت:۸ هزار میلیارد تومان برای ارتقای رفع نقاط حادثه خیز بودجه  باید اختصاص یابد،اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور نیازمند بودجه است.

او گفت: سال گذشته ۳۵۰ پروژه به صورت ترکیبی از هر دو نوع پروژه در کشور تعریف و امروز به بهره‌برداری رسیده که ۲۰۰ مورد از این پروژه‌ها ملی و ۱۵۰ پروژه هم از سوی استان‌ها شناسایی شده که اعتبار لازم برای آن‌ها تخصیص داده شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بناست ایمن‌سازی نقاط جدید شناسایی شده از اول فروردین آغاز و بخش عمده‌ای از آن‌ها در ۶ ماه اول به پایان برسد.

او گفت:درحال حاضر ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز جدید در کشور شناسایی شده که طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال در محدوده‌هایی که ایمن‌سازی آن‌ها اعتبار زیادی نیاز ندارد، مثل خط کشی، روشنایی نقطه‌ای و نصب تابلو و... اقدام لازم صورت می‌گیرد.

اکبری با بیان اینکه نقاط حادثه خیز جاده‌ای یکی از دلایل تصادفات در کشور است،گفت: با اصلاح این جاده‌ها توسط سازمان راهداری شاهد کاهش سوانح رانندگی در این محور‌ها هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار