معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۲۰ نمایشگاه صنایع دستی و سوغات نوروز امسال در نقاط مختلف استان برپا شد.

سید میثم حصاری معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۲۰ نمایشگاه صنایع دستی و سوغات نوروز امسال در نقاط مختلف استان برپا شده است که  هفت مورد از این نمایشگاه‌های صنایع دستی در نوروزگاه‌ها هستند.

وی اظهار کرد: سایر نمایشگاه‌ها نیز در مبادی ورودی شهر‌های استان قزوین و همچنین بنا‌های تاریخی از جمله آرامگاه حمدالله مستوفی، آب انبار مسجد جامع، کلیسای کانتور، مسجد مدرسه حیدریه و خانه تاریخی رئوفی قزوین و کاروانسرای شاه عباسی آوج برپا شده اند که تا دوازدهم فروردین ماه به کار خود ادامه می‌دهند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین همچنین گفت: نمایشگاه مرکزی صنایع دستی و سوغات قزوین در نوروز امسال نیز مانند سال‌های قبل در دولتخانه صفوی مستقر است و ۲۵ هنرمند رشته‌های مختلف در برپایی آن مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه استقبال و مشارکت هنرمندان صنایع دستی قزوین در نمایشگاه‌های نوروزی نسبت به سال‌های قبل بهتر بوده است، اظهار کرد: نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۰درصدی برپایی غرفه‌های نمایشگاهی صنایع دستی در قزوین مواجه بودیم.

این مسوول گفت: در برخی غرفه‌های نمایشگاه‌های نوروزی نیز با هدف آشنایی مردم با هنر‌های دستی کارگاه‌های زنده ساخت و تولید صنایع دستی از جمله چرم، نقاشی روی شیشه، تراش روی شیشه و دست بافته‌های سنتی نیز برگزار شد.

استان قزوین دارای حدود هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی است.

مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی‌های سنتی، آینه کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنر‌های مهم دستی قزوین به شمار می‌روند.

برچسب ها: صنایع دستی ، نوروز 1402
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار