رشته‌های مهارتی در هنرستان‌های سمنان توسعه می‌یابد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از توسعه رشته‌های مهارتی در هنرستان‌های این استان در امسال خبر داد.

خالقی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: تأکید و تمرکز راهبردی مقام عظمای ولایت در شعار سال سنوات گذشته بر موضوع تولید دارای منطق قوی علمی و تجربی بوده و تولید سنگ بنای اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است؛ آموزش و پرورش با تمام ظرفیت برای تحقق این مهم تلاش خواهد کرد.

خالقی با تأکید بر لزوم توجه به نقش آموزش‌های ترکیبی و مهارتی در کارآفرینی و ایجاد اشتغال بیان کرد: یکی از اهداف آموزشی در هنرستان‌ها، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی هنرجویان است.

وی گفت: آموزش‌های هنرستانی می‌تواند از طریق افزایش دانش و مهارت در هنرجویان، باعث ارتقای سطح اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: تحقق شعار سال نیازمند پرورش و تربیت نیروی متخصص است و آموزش و پرورش با اجرای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق شعار سال و کمک به رشد تولید برنامه‌ریزی و اقدام خواهد کرد.

خالقی گفت: با هدایت تحصیلی درست دانش‌آموزان به‌عنوان نسل آینده به سمت هنرستان‌ها و مراکز مهارتی و ارائه آموزش‌های باکیفیت تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان با فراگیری ایده‌های نو و خلاقانه بتوانند به تولید کمک کنند.

وی از فعالیت حدود ۱۰۰ هنرستان با ۱۱ هزار و ۲۰۸ دانش‌آموز در استان سمنان خبر داد و گفت: استان سمنان با سهم ۴۶ درصدی هدایت دانش‌آموزان به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش جزو استان برتر کشور است و در سال ۱۴۰۲ این سهم را به ۴۹ درصد ارتقا خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش، اداره کل صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان در راستای توسعه رشته‌های مهارتی و کمک به تأمین نیروی کار ماهر بر اساس آمایش سرزمینی در زمینه صنعت، خدمات و بخش کشاورزی منعقد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.