۱۰۶ هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان مشهد قلع و قمع شد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: عرصه ۱۰۶ هکتاری ساخت و ساز غیرمجاز در روستای نجم بخش تبادکان شهرستان مشهد روز گذشته قلع و قمع شد.

محمد میری دیسفانی مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت : پس از گشت و رصد ناظران جهاد کشاورزی، حجم وسیعی از تغییر کاربری های غیرمجاز در این روستا شناسایی شد.

او افزود:با انجام اقدامات لازم از گسترش یک تغییر کاربری وسیع جلوگیری و نسبت به قلع و قمع آثار ایجاد شده از طریق احکام صادره قضایی اقدام لازم صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده از طریق اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال و مراجع قضایی و انتظامی و بسیج تمامی امکانات عملیات قلع و قمع ۷۵ مورد دیوارکشی، ۱۳مورد بنای در حال ساخت، ۱۵ هزار متر مربع محوطه استخر و جدول کشی در پهنه ای به وسعت ۱۰۶هکتار ساخت و ساز غیرمجاز انجام گرفت.

میری بیان کرد: تمایل شهروندان به داشتن باغ - ویلا با توجه به کمبود و گرانی زمین در داخل شهر افزایش یافته و سودجویان با سوءاستفاده از این نیاز و عدم آگاهی شهروندان زمین‌های کشاورزی را تغییر کاربری داده و تفکیک غیرمجاز می‌کنند.

او تصریح کرد: بار‌ها دراین زمینه هشـدار‌ها و اخطار‌های لازم داده شده است و موارد قانونی را هـم اعلام کرده ایم و عاملان این تغییرکاربری‌ها مشـخص و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد همچنین از خریداران ملکهای دارای مجوز تغییر کاربری درخواست کرد قبل از هر گونه خرید و فروش یا معامله از امور اراضی جهاد کشاورزی در خصوص قانونی بودن یا دارا بودن مجوز استعلام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد:امنیت غذایی با حفظ اراضی مزروعی و باغ‌ها بسیار حائز اهمیت است و بدین منظور تشدید نظارت و کنترل تغییر کاربری های مجاز و غیر مجاز در اولویت کاری این سازمان است و گشت امور اراضی هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز را رصد کرده و پس از اخذ رای از دستگاه قضایی به مرحله اجرا خواهد رساند.

۹۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان مشهد زیر پوشش اداره جهاد کشاورزی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
M_kh
۱۱:۱۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
باسلام به نظر من تواین گرونی اصلا اگرجایی قابل ساخت نیست باید قبل ساخت هشدارداد نه اینکه بعد مردم بیچاره ای با تمام دارایی که دارن بیاین خرج کنن بعد تازه خوب که ساختن بیایین خراب کنند این خیلی بی انصافی شما نمیدونید خیلی ها مستاجر هستن وبا امید این زمین ها ساختن که روزی سرپناه شون بشه لطفا تجدید نظر کنید کمی خودتون جای کسانی بذارید که زندگیشون آوار کردید